Notícies a Catalunya

La Federació social-identitària, més a prop

07/02/2016

Les cúpules de PxC, E2000 i PxL reunides a Tarragona aproven la denominació, estatuts, programa polític, així com l'organigrama del que serà la futura Federació identitària espanyola.

Tarragona | Redacció.- Aquest dissabte 6 de febrer s'han reunit a Tarragona les delegacions dels partits polítics Plataforma per Catalunya (PxC), Espanya 2000 (E2000) i Partit per la Llibertat (PxL) en el marc de la confluència política per conformar el que serà la gran formació social-identitària espanyola. Les tres delegacions representades al més alt nivell han estat encapçalades pels seus respectius presidents, August Armengol (PxC), Rafael Ripoll (E2000) i José María Ruiz (PxL)

Després dels importants acords assolits en les anteriors reunions de Saragossa al juliol i de València a l'octubre, a Tarragona s'han tancat punts tan importants com el nom de la Federació, els seus Estatuts, el Programa Polític o els màxims dirigents que lideraran aquesta nova i apassionant etapa.

Un cop plantejat el nom, decidit d'entre els cinc que s'han presentat, en les pròximes setmanes es desenvoluparà la seva imatge corporativa i el logotip. S'han tancat els últims serrells pendents dels Estatuts com a marc de funcionament de la futura entitat política. I s'ha aprovat un Programa Polític a partir dels tres ja existents però incorporant altres elements innovadors en consonància amb els dels que seran els nostres socis europeus.

Quant a l'organigrama de la Federació s'ha acordat que el President, el Vicepresident i el Secretari General seran de diferent partit i recauran amb tota probabilitat sobre els actualment màxims dirigents de les tres formacions. A més, es nomenarà un President Honorífic, càrrec que recaurà en una personalitat de consens amb importants serveis prestats.

La presentació pública de la nova Federació s'ha acordat que es realitzarà a Catalunya durant la segona quinzena d'abril mitjançant un Congrés Fundacional, prèvia aprovació durant el mes de març de tots els elements esmentats més amunt pels respectius òrgans competents de PxC, E2000 i PxL.