Notícies a Catalunya

Pablo Barranco (PxC) estreny llaços amb Frauke Petry (AfD) a Düsseldorf

14/02/2016

Pablo Barranco, vicepresident de PxC, reunit amb Frauke Petry, líder d'AfD, a Düsseldorf, accepta la invitació per assistir al Congrés Fundacional de la Federació social-identitària espanyola.

Redacció | Düsseldorf.- Una delegació de Plataforma per Catalunya (PxC), encapçalada pel vicepresident Pablo Barranco, ha assistit aquest dissabte 13 de febrer a la conferència "Visions d'Europa", celebrada a Düsseldorf, i a la qual havien estat convidats per l'emergent partit alemany Alternativa per a Alemanya (AfD).

AfD
, amb 5 eurodiputats i 27 diputats en els "Länder" alemanys, s'ha col·locat en tercer lloc en totes les enquestes de cara a les pròximes eleccions de diversos länder del mes de març a Alemanya, únicament per darrere de conservadors i socialdemòcrates.

Barranco
ha intercanviat impressions amb Frauke Petry, presidenta del partit, i amb Marcus Pretzell, eurodiputat, dos dels oradors de l'acte. Tots dos s'han mostrat molt interessats en la confluència espanyola de PxC amb Espanya 2000 (E2000) i Partit per la Llibertat (PxL), acceptant la invitació per assistir a l'acte de presentació de la mateixa el mes d'abril a Catalunya. Pablo Barranco es projecta com a nou secretari de Relacions Internacionals d'aquesta confluència política.

Així mateix, també ha intervingut en l'acte
HC Strache, del partit austríac FPÖ, que forma part de l'eurogrup parlamentari del Front Nacional (FN) francès de Marine Le Pen, entre d'altres. Strache ha indicat a Barranco que espera amb optimisme que la confluència espanyola endagada per PxC, E2000 i
PxL serveixi d'impuls per estendre amb força l'alternativa social-identitària al sud d'Europa.