Notícies a Catalunya

Tatjana Festerling (Pegida) beneeix la nova federació Respecte

23/04/2016

PxC, E2000 i PxL creen Respecte per acudir a properes cites electorals inspirant-se en el Front Nacional (FN) francès amb la presència de la líder de Pegida-Alemanya Tatjana Festerling

Coma-ruga | Redacció.- La platja de Coma-ruga ha estat l'escenari aquest dissabte el congrés fundacional de la nova federació social-identitària espanyola Respecte, per acudir a properes cites electorals, la integren Plataforma per Catalunya (PxC), Espanya 2000 (E2000) i el Partit per la Llibertat (PxL). En l'acte fundacional han rebut el suport del moviment alemany Pegida, amb la presència de la seva líder Tatjana Festerling.

Durant el congrés s'ha presentat la declaració programàtica basada en la lluita contra la casta corrupta, la justícia social, la defensa de la família, la sobirania econòmica i la lluita contra la islamització.

Tatjana Festerling ha explicat que espera que sigui l'inici d'una relació duradora i que ens permeti treballar junts pels valors identitaris d'Europa. Ha augurat un gran futur a la nova federació, que s'espera que creixi en els propers anys i s'ha referit als presents com a "Patriotes Europeus contra la islamització d'Occident". En la seva al·locució ha ressaltat que "la islamització és el principal problema d'Europa a hores d'ara, encoratjada per polítics traïdors com Angela Merkel".

El president de la federació serà Rafael Ripoll, líder d'E2000, que ha explicat que Respecte neix per defensar "la sobirania nacional d'Espanya, la identitat i els drets de la classe mitjana i treballadora".

El vicepresident August Armengol (PxC), ha manifestat que "Europa és terra de temples, palaus, castells i catedrals, però no pas de mesquites, minarets ni muetzins" i que "des de Coma-ruga, una de les platges de moda a Catalunya, el que volem són bikinis a la platja i no burques al carrer".

El secretari general José María Ruiz, de PxL, ha incidit en "la fal·làcia del liberalisme assegurant que la globalització només afavoreix les classes dominants, al capital transnacional i als mercats financers sent que l'economia ha d'estar al servei de les persones i del benestar general".