Notícies a Catalunya

Plataforma per Catalunya demana que es controli la radicalització de l'islam.

22/06/2016

Plataforma per Catalunya demana que es controli la radicalització de l'islam.

PxC ha demanat que no es cedeixin espais municipals esportius per la celebració del Ramadà i més control de la radicalització de l'islam a la província de Girona.

Girona|Redacció.- Amb la vista posada a les eleccions vinents del dia 26 de juny, la candidatura del partit identitari, PxC, ha manifestat que “des del Congrés dels Diputats cal exigir que no es cedeixi cap espai municipal per a la celebració del ramadà” en relació a una problemàtica existent a moltes ciutats gironines, com és el cas de Salt.

Plataforma ha posat en relleu que moltes grans ciutats de la província ja disposen d'oratoris musulmans de grans dimensions, motiu pel qual és inexplicable que els consistoris cedeixin els espais esportius per a les seves celebracions. A més a més s'ha destacat que “mentre molts autòctons no poden fer ús de les instal·lacions esportives, es cedeix aquest espai per a la celebració d'una festivitat religiosa, els quals molts dels seus valors xoquen frontalment amb la societat democràtica que tenim”.

A més a més, PxC ha destacat que la província de Girona és una de les províncies, de tota Espanya, on hi ha més radicalització de l'islam. En aquest sentit, el cap de llista pel partit, Sergi Fabri, ha manifestat que “dia rere dia veiem com el salafisme s'està apoderant dels barris de moltes ciutats gironines, sense que els polítics tinguin valor ni tan sols de posar aquest problema sobre de la taula per tractar-lo, una autèntica vergonya”.

També s'ha destacat la gran problemàtica que hi ha amb la construcció dels centres de culte islàmics i la manca d'empatia amb els veïns a l'hora de tractar aquests temes. Problemàtica que s'hi ha pogut comprovar darrerament als municipis de Sant Hilari Sacalm, Olot o Palafrugell, on tot i el desacord dels veïns el consistori ha atorgat la llicència per a l'obertura de nous centres de cultes islàmics.

Plataforma ha reivindicat “els valors d'una província identitària i democràtica enfront de la islamització dels carrers gironins”.

PxC

Girona, 22 de juny de 2016