Notícies a Catalunya

Brexit: La política d'immigració de la Unió Europea ha fracassat, els europeus comencen a guanyar

24/06/2016

El triomf de el “Brexit” en el referèndum del Regne Unit ha agafat a contrapeu a la majoria dels comentaristes polítics i també als nostres governants, tant aquí com a Brussel·les.

(Video explicatiu sobre el comunicat del president de Respecte, Rafa Ripoll)

Tots havien vaticinat, sense massa fonament, el triomf “folgat” dels partidaris de quedar-se a la Unió, posició defensada per persones en aparença, tan dispars com Obama, Carmena, Merkel, Soros, Pablo Iglesias o Rajoy.

Des de Respecte volem transmetre a Nigel Farage i al UKIP nostra felicitació pel resultat, mentre que la seva victòria significa un gravíssim toc d'atenció a les polítiques de la Unió Europea, obertament neoliberals i al servei del mundialisme, polítiques de retallades de drets i sobirania, així com polítiques a favor de la immigració sostinguda, massiva i, en realitat, sense control.

No és necessari dir que sense l'absurda política europea en la crisi dels refugiats i les concessions a Turquia mai hagués estat possible el "Brexit".

Cap Estat pot sobreviure obligant a assumir a tots els “refugiats” originats en tot el planeta com a conseqüència d'una embogida política nord-americana, de la mateixa forma que els nostres pobles no poden posar tots els seus recursos públics per mantenir una massa creixent d'immigrants que només beneficien a les elits econòmiques.

Arribats a aquest punt, els nostres polítics i els nostres “creadors d'opinió” poden seguir obstinats a qualificar de “insensata” l'opció de el “Brexit”, però el que no podran ocultar és que una majoria creixent de ciutadans percep les polítiques de la Unió Europea com una amenaça per a la seva existència com a europeus i com a éssers lliures.

És hora de fer valer que, la qual cosa ells menyspreen amb els qualificatius de “populisme”, “euroescepticismo” i “patriotisme”, respon a problemes molt reals i concrets als quals la classe dirigent en general –no solament la classe política- es nega a parar esment. Aquesta ona de descontentament arribarà a Espanya i nosaltres treballem perquè així sigui. Els espanyols mai hem tingut l'opció a decidir si volíem cedir la nostra sobirania a la Unió Europea.

Amb els anys, i després de la crisi econòmica, els efectes de la pertinença a la Unió no han estat tan positius com els polítics ens expliquen: inflació derivada de l'euro, retallades en Sanitat, Educació i Serveis Socials, imposats des dels organismes comunitaris, especulació amb la nostra economia per voltors financers, pèrdua de sobirania econòmica i legislativa, obertura total de fronteres…

Des de Plataforma per Catalunya i la federació de partits Respecte creiem que ha arribat el moment d'obrir el debat i permetre que sigui el poble, informat, el que decideixi si vol que Espanya segueixi sent membre d'aquesta Unió de Brussel·les o bé decideixi establir nous tractats i aliances amb els països que consideri i recuperar la sobirania econòmica i política perdudes.

Els poders polítics i econòmics que campegen per Espanya no estan interessats a facilitar aquesta consulta, en forma de referèndum, però nosaltres creiem que exigir aquest exercici de democràcia és exigir respecte als espanyols.