Notícies a Catalunya

Hongria diu NO a la política de portes obertes de la Unió Europea

03/10/2016

El 98% dels votants que van participar ahir en el referèndum d’Hongria s'oposa a les imposicions comunitàries d’admissió de ‘refugiats’. Els hongaresos planten cara a la UE.

PxC | Redacció.- Aquest diumenge 2 d'octubre s'ha celebrat un referèndum a Hongria sobre immigració i política de fronteres del país. El seu president, Víktor Orban, ha promogut aquesta consulta popular per mostrar a la Unió Europea (UE) com els hongaresos opinen, majoritàriament, de forma contrària a la política de "Refugees Welcome" que la UE vol imposar a tots els estats membres.

Amb la pregunta "Vol que la UE pugui imposar reubicacions obligatòries de ciutadans no hongaresos a Hongria, fins i tot sense l'aprovació de l'Assemblea Nacional (Parlament hongarès)?", al voltant d'un 98% dels votants han votat NO, donant la raó al partit d'Orban i al principal partit de l'oposició Jobbik, de tipus social i patriòtic; per contra, l’anecdòtic Partit Liberal era l'únic a demanar el SÍ. Però la llei hongaresa només reconeix com a resultats vàlids els d'aquelles consultes populars amb més d'un 50% de participació, i no s'ha superat aquesta xifra, com els partits esquerrans promovien amb la seva campanya abstencionista.

La por ha vençut molts hongaresos que no han anat a votar al costat d'aquesta aclaparadora majoria del NO al descontrol migratori i a la imposició de la UE en el seu país. Però aquesta notícia ja és un èxit: un Estat sobirà ha plantat cara al mundialisme per defensar els interessos legítims del seu poble.

Des de Plataforma per Catalunya - Respecte desitgem que l'exemple del poble hongarès es multipliqui a tots els països d'Europa a l'hora de defensar la nostra identitat i els nostres drets socials posant fre a la política dictatorial i antidemocràtica de la UE que atempta contra els nostres interessos.