Notícies a Catalunya

Contra la violència vers les dones

26/11/2016

PxC | Redacció.- En el Dia Internacional contra la Violència vers les Dones, Plataforma per Catalunya (PxC) ha volgut mostrar el seu rebuig a aquesta xacra i la seva voluntat política d'eradicar comportaments que debilitin l'ideal d'igualtat d'oportunitats i de drets entre homes i dones.

Pe això, aquest 25 de Novembre, PxC ha celebrat al barri de Cerdanyola de Mataró un senzill però sentit homenatge a totes aquelles dones assassinades a mans de les seves parelles o ex-parelles, que ja sumen 40 en el transcurs d'aquest any 2016.

La regidora de PxC a Mataró i secretària general de la formació, Mònica Lora, ha pronunciat un discurs en què ha assegurat que "la violència contra les dones no depèn de la classe social, del nivell d'estudis o de l'ambient" i que "només l'educació, des de ben petits, en la igualtat i el respecte pot canviar la tolerància cap al maltractament".

"Des de PxC denunciem i condemnem tota violència contra la dona", ha manifestat, enumerant els diferents tipus de violència: des de la física, passant per la psicològica, la sexual, l'econòmica i laboral, fins a la de caire cultural o fonamentalista que interpreta la seva identitat o religió de forma violenta vers la dona. També ha destapat com els anomenats micro masclismes són presents en actituds quotidianes, malgrat que no se'n sigui prou conscient.

"Hem de ser les primeres a assenyalar sense por totes les formes de maltractament. Que ningú ens negui el dret a ser lliures, que ningú ens negui el dret a viure", a dit Lora per a concloure.

Mentre Lora pronunciava el discurs, s'han dipositat unes desenes de roses vermelles que han estat tacades amb sang sobre màscares anònimes per escenificar el dolor que produeix la violència vers les dones davant del públic.