Notícies a Catalunya

PxC-'Respecte' condemna sense pal·liatius l'atemptat islamista de Berlín

20/12/2016

PxC-'Respecte' | Redacció.- La massacre comesa ahir en un mercat de Nadal a Berlín, que de moment ha costat la vida a 12 persones suposa un retorn a la realitat i un altre sever toc d'atenció per als nostres governs. Des de PxC-'Respecte' enviem el nostre més sentit condol a les seves famílies.

Un cop la policia alemanya ha confirmat que l'execrable atemptat ha estat perpetrat per un gihadista d'Estat Islàmic acollit com a refugiat, "cal que la cancellera Angela Merkel respongui davant el seu poble per la política de portes obertes que ha permès l'entrada en aquest país, i a tot Europa, a persones sense cap criteri i sota cap control".

Un cop més quedaria demostrat que "una política d'asil basada només en criteris de 'solidaritat', i no de seguretat ni d’interès nacional, és absolutament suïcida". Però en aquest cas no seria responsable la cancellera en exclusiva. Tots aquells que, amb un fanatisme en res diferent als gihadistes, volen impedir el debat racional sobre la necessitat i oportunitat de parlar de la immigració, sense complexos i sense embuts, han d’explicar igualment al poble el per què es segresta aquest debat, fins i tot amb el codi penal: des de periodistes i acadèmics fins a l'esquerra radical i els liberals, tots ells han de justificar el que constitueix un fracàs evident i les conseqüències les paga el poble amb la seva sang.

A l'ofensiva gihadista contra els europeus i la nostra manera de vida cal sumar la terrible crisi de valors, la manca d'arrelament, de connexió amb quelcom que transcendeixi l'individu i que arrossega tanta gent a la delinqüència, la depressió o l'assassinat. L'amenaça és allà fora, però també és aquí dins. No només s'ha de combatre policialment els terroristes i recuperar el control de les nostres fronteres, sinó que també de portes endins hem de defensar i reafirmar els nostres valors i la nostra identitat com a millor antídot contra el terrorisme i la violència.

Cada vegada està més clara la necessitat d'un canvi de rumb. El nostre futur bé ho mereix. La seguretat als nostres carrers comença amb la seguretat a les nostres fronteres i continua amb el respecte a la nostra identitat.