Notícies a Catalunya

Manifest de PxC en el dia de la dona

08/03/2017

Han passat molts anys des que va esclatar la crisi, i per culpa de les retallades dels governs i amb el consentiment de l'oposició, s'han vist afectades les polítiques socials i d'igualtat: ha augmentat la precarietat laboral i social, els desnonaments segueixen sent una terrible realitat, no deixa de créixer el nombre de famílies en situació de pobresa, fins i tot arribem a la malnutrició infantil. Però mentre la casta que es beneficia de la crisi i de la globalització, les classes mitjanes desapareixen i les treballadores cada vegada són més pobres.

A dia d'avui les dones cobren un 26% menys que els homes, sent a més les que ocupen la majoria de contractes a temps parcial i tripliquen les hores que dediquen a les labors domèstiques respecte a les seves parelles, i sense remuneració alguna.
Vivim en un Sistema que només et deixa triar entre ser mare o ser treballadora, sense conciliació ni ajuda per part de l'Administració.

Les dones que s'ocupen dels seus fills i de les persones grans estan desprotegides. Moltes no perceben cap paga o perceben una pensió de viduïtat miserable que els col·loca en situació de pobresa.

Reivindiquem la igualtat de drets i d'oportunitats sense atacar al sexe oposat. Lluitem per la igualtat, pel paper de les dones en la societat, en la família i en la política. Defensem la seva participació i no el ser dones-florer o dones-quota.
No volem que cap fonamentalisme religiós ens hagi de dir com vestir o com comportar-nos a casa nostra.

Donem la volta als falsos valors d'aquest Sistema, que permet que el cos de la dona es converteixi en una mercaderia d'explotació i esclavitud sexual, en nom d'una suposada llibertat d'elecció.

Perquè som dones, i volem ser treballadores, emprenedores, i tot el que ens proposem.
Perquè som lluitadores, i hem aixecat famílies i societats senceres de les ruïnes provocades per guerres.
Perquè volem ser dones amb els mateixos drets i oportunitats que els homes, sense barreres.

Per tot això, ENDAVANT DONES!