Notícies a Catalunya

PxC agafa embrenzida amb la campanya sobre les mesquites

22/03/2017

Els veïns de molts municipis recorren a PxC davant la imposició de mesquites sense possibilitat de diàleg i se’ls dóna resposta ràpida, tot i l'oposició de grups minoritaris i extremistes.

PxC | Redacció.- Novament, la mala gestió i la manca de democràcia que demostra la casta política fa que els veïns i veïnes de molts indrets de Catalunya se sentin enganyats i menyspreats. I per aquesta i altres raons, contacten amb Plataforma per Catalunya (PxC) per fer pressió i aconseguir justícia i seguretat.

A Olot (Garrotxa), Molins de Rei i Esparreguera (Baix Llobregat) o Pineda de Mar (Maresme), els polítics no han fet fins ara gestos ni de comprensió, ni de conciliació amb els veïns, des que van aprovar els seus plans per a la instal·lació de nous centres de culte islàmics i mesquites sense informar-los. Només han rebut males paraules i decisions que no han deixat ni temps per presentar al·legacions front les múltiples proves que aquests centres de culte no compleixen la legalitat vigent.

Concretament a Pineda de Mar, aquesta situació ha produït un malestar tal als barris de Can Bel i del Carme que els veïns, pràcticament en bloc, demanen una mobilització més intensa, i és per aquest fet que l'anterior president de la seva associació de veïns, David Rojas, ha pres la decisió de presentar una candidatura electoral per a les properes eleccions municipals de 2019 amb PxC. En la imatge adjunta es pot apreciar la roda de premsa del divendres 17 de març al terreny destinat a la construcció de la nova mesquita de Pineda.

Fruit d'aquesta bona connexió entre veïnat i PxC, grupuscles extremistes, com Unitat Contra el Feixisme i el Racisme (UCFR) han realitzat durant el dia 18 de març diversos actes a aquells municipis on estem emprenent aquestes campanyes, junt amb d'altres com el Vendrell, que actualment és el principal feu de PxC amb tres regidors a l’Ajuntament. A aquests actes, on s'han centrat en atacs contra PxC, només s'han deixat veure personatges d'ideologia radical, antisistema i neocomunista, junt amb càrrecs electes buscant la fotografia per a la premsa, i col·lectius d'immigrants molt possiblement arrossegats per les falses promeses d'aquesta casta política que els pretén utilitzar i atraure el seu vot.

El resultat queda clar, i és el mateix que a tants països d'Europa on les forces identitàries agafen força: d'una banda la casta política culpable de la crisi i que responsabilitza al poble de la mateixa, junt amb nostàlgics de les dictadures més brutals i les persones migrades que estan essent manipulades; de l'altra, els veïns i veïnes de casa, la gent que matina per anar a treballar, estudiar, mantenir la casa i la família o els afectats per la crisi, que tenen tot el suport de PxC que els dóna una nova esperança de futur amb justícia social i defensa dels seus barris i mode de vida.

Agraïm a tots els veïns i veïnes les energies que ens aporten i els assegurem que amb ells aconseguirem arribar ben lluny i resoldre el problemes de tots!