Notícies a Catalunya

La federació 'Respecte' planteja presentar-se a les europees de 2019

21/06/2017

El Consell Executiu de 'Respecte' dóna la benvinguda a Alternativa Municipal Espanyola (AME) com a nou integrant de la federació i estudia acudir a eleccions generals i europees en pròximes cites

San Lorenzo de El Escorial | Redacció.- Aquest dissabte 17 de juny el Consell Executiu de 'Respecte', reunit en sessió matutina, va donar la benvinguda a Alternativa Municipal Espanyola (AME) per la seva integració com a cinquè partit en la federació.

Després de posar en valor la convergència d'idees i la valoració comuna dels perills que amenacen el nostre país i la nostra cultura, es va debatre la possibilitat de concórrer a eleccions més enllà del que és local. Si bé és una creença comuna en tots els partits integrants de la federació 'Respecte' que la nostra societat serà regenerada des de la vessant municipal o senzillament no ho serà, hi ha també una consciència comuna de la necessitat d'una estratègia a Espanya i a Europa. Resulta evident que fenòmens com el terrorisme gihadista, la immigració massiva o el capitalisme global només es poden entendre en termes nacionals i internacionals.

Finalment es va concloure que, per a la federació 'Respecte' la possibilitat de "presentar candidatura tant a eleccions nacionals com europees és un deure moral que s’ha de començar a abordar en la nostra agenda política". Això no ha de sorprendre a ningú. Com és ben sabut, al llarg del darrer any la federació 'Respecte' ha desenvolupat una intensa activitat exterior, intencionadament lluny dels focus, per teixir el necessari entramat de suports a Europa.