Notícies a Catalunya

Alternativa Municipal Espanyola (AME) s'integra a 'Respecte'

21/06/2017

Acte públic a San Lorenzo de El Escorial per celebrar la integració d'AME a 'Respecte' amb les intervencions de Carlos Zarco (AME), José María Ruiz (PxL) i August Armengol (PxC)

San Lorenzo de El Escorial | Redacció.- Aquest dissabte 17 de juny a la tarda, a la localitat madrilenya de San Lorenzo de El Escorial, es va celebrar un acte públic de la federació 'Respecte' per fer pública la integració d'Alternativa Municipal Espanyola (AME) a ​​la federació, davant d'una nodrida representació d’assistents.

Carlos Zarco, regidor d'AME a la localitat, va destacar la situació lamentable en què estan avui els ajuntaments a Espanya i va assenyalar el començament d'una lluita municipalista fins fa poc monopolitzada pel PP i els seus centenars de casos de corrupció. El regidor va assenyalar la vocació social de la seva formació i va denunciar l'allunyament de la classe política respecte de les necessitats del poble. Zarco va afegir que "la defensa de la família i de la justícia social és un dels pilars essencials de la nostra acció política". Pel que va justificar la presència d'AME a 'Respecte', precisament perquè concep les mateixes idees i intenta des del municipalisme regenerar el conjunt de la nació.

A continuació, es va dirigir als assistents José María Ruiz, president del Partit per la Llibertat (PxL) recalcant que “la suposada recuperació econòmica només beneficia els més poderosos, perquè no hi ha una autèntica política econòmica de creixement per afavorir a tots els espanyols”. En aquest context es fa necessària una força política com 'Respecte', que encoratgi diferents posicions “per afavorir especialment a les classes populars i treballadores”.

August Armengol, president de Plataforma per Catalunya (PxC) i vicepresident de 'Respecte', va tancar l'acte traslladant a l'audiència les salutacions del president de la federació, Rafael Ripoll, que no va poder assistir a l'acte. Com a regidor de la tercera força política a l'Ajuntament tarragoní del Vendrell va posar de manifest que el govern local majoritàriament separatista aconsegueix tirar endavant els seus projectes gràcies al col·laboracionisme traïdor dels regidors de C’s i PP. Amb motiu del ple del referèndum secessionista, PxC es va manifestar clara i contundentment en contra en un ambient clarament hostil perquè "la unitat d'Espanya ni es vota ni es negocia".

Armengol va donar la benvinguda a les recents incorporacions d’"Iniciativa per Albacete (IxAlb)", "Alternativa Municipal Espanyola (AME)" i el grup de treball que es va presentar la setmana passada a Jaén, assenyalant que aquestes incorporacions animen altres formacions que defensin la nostra identitat, les polítiques socials i que estan en contra de la mundialització imposada des dels poders econòmics i financers, a afegir-se a la federació.

La mundialització encoratja els tractats de lliure comerç que destrueixen la sobirania dels països i que inunden els nostres mercats de productes amb els quals és impossible competir per la manca de drets socials i sous de quasi-esclavatge en els països on es fabriquen. Aquestes polítiques "acaben destruint les nostres manufactures a través de la deslocalització, per això han de ser revertides defensant-nos mitjançant una adequada política aranzelària. Això es reflecteix en la destrucció d'ocupació i d'empreses en els nostres municipis augmentant l'atur i la pobresa".

Per acabar, Armengol ha assenyalat que "la lliure circulació de persones és un altre pilar de la mundialització i ningú ens ha preguntat si volem més immigrants" afegint que "el gran capital necessita mà d'obra que pressioni a la baixa salaris i drets socials per destruir les classes mitjanes i empobrir les nostres societats". També es va referir a l'existència de potencials gihadistes a Europa, a causa de la manca absoluta de control de les nostres fronteres, tot reblant que "les nostres lleis haurien de permetre lluitar contra les successives onades d'immigració massiva".