Notícies a Catalunya

Respecte convidada al Parlament Europeu

20/07/2017

Brussel·les | Redacció .- Durant els passats 13 i 14 de juliol es van mantenir una sèrie de reunions al més alt nivell entre una representació de la federació de partits Respecte i diversos representants i assistents de diferents partits identitaris europeus a la seu del Parlament Europeu a Brussel·les (Bèlgica).

Per part de Respecte, Jordi de la Fuente, com a membre del Consell Executiu de la federació i actual secretari d'organització de Plataforma per Catalunya (PxC), va ser l'encarregat de fer les converses i reunions de treball amb els principals dirigents del partit paneuropeu Aliança Europea de Moviments Nacionals (AEMN) Béla Kovács (eurodiputat del Moviment per una Hongria Millor - Jobbik, segona força política en aquest país), Valerio Cignetti (secretari general del partit i assessor de partits identitaris a l'europarlament) i Zmago Jelinčič (president del Partit Nacional Eslovè, exdiputat i futur candidat al parlament eslovè). Els dirigents del partit estan molt interessats en el desenvolupament de la federació Respecte a tot el territori espanyol i en els seus nous contactes internacionals, com la coalició Unió Patriòtica de Bulgària (actual soci de govern al país) i amb la qual també es va realitzar una reunió interna a Brussel·les. Es prepararan diverses trobades a nivell internacional per enfocar junts els reptes de futur dins d'Europa, incloses les futures eleccions europees de 2019.

Així mateix, es van celebrar diverses reunions tècniques amb László Sipos (Hongria) i Marjanca Scheicher (Eslovènia) de cara a la col·laboració de Respecte amb la fundació Identitats i Tradicions Europees (Identités & Traditions Européennes) i al funcionament intern dels grups polítics a nivell de la Unió Europea.

Els identitaris europeus estan convençuts que l'èxit de la nostra alternativa en comú només serà possible si col·laborem tots junts, creant xarxa i aprenent formes de treball comuns. D'aquesta manera, tots els europeus podran ser representats per una opció política social i identitària que permeti canviar de dalt a baix aquells funcionaments que no són transparents, ni democràtics, de la Unió Europea i que no protegeixen als ciutadans europeus enfront de les amenaces globals.