Notícies a Catalunya

PxC present a la manifestació contra el terrorisme a Barcelona

26/08/2017

El seu lema alternatiu "Les vostres decisions, els nostres morts" ha estat un èxit

Barcelona | Redacció.- Una representació del Consell Executiu de Plataforma per Catalunya (PxC) ha estat present, al costat d'altres simpatitzants, a la manifestació unitària contra el terrorisme que havia convocat l'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya el 26 d'Agost, per condemnar els darrers atemptats en aquesta ciutat i a Cambrils.

PxC s'ha mostrat, tot i el suport, molt crítica amb aquesta manifestació, els seus lemes i certa presència institucional. Considera que el lema "No tenim por" és fals i que només serveix perquè la casta política faci creu i ratlla, per tractar que aquesta massacre sigui oblidada al més aviat possible, com si no passés res estrany en els nostres barris. Des de PxC no solament consideren que la gent té dret a tenir por i a sentir-se preocupada, sinó que és absurd i estúpid negar l'evidència que el terrorisme gihadista ha declarat la guerra a Europa i a la nostra terra.

No podem permetre que les nostres institucions, des de la Casa Reial fins al Govern, segueixin tenint tractes diplomàtics i comercials amb els que encoratgen i financen al terrorisme, com les monarquies àrabs del Golf Pèrsic. Per això ha donat suport a la campanya #VuestrasDecisionesNuestrosMuertos de la federació identitària a nivell espanyol #Respeto de la qual PxC forma part.

La representació de PxC ha recorregut el Passeig de Gràcia de Barcelona amb la resta de representants de partits polítics, tots després de la capçalera de la manifestació, composada per membres del servei d'emergències i de seguretat que han participat en aquesta crisi, i als quals tots han de reconèixer el seu gran treball, el seu esforç i la seva necessària consideració. Davant els mitjans de comunicació, August Armengol, president de PxC, ha argumentat que "els agents de seguretat que abatin a terroristes han de ser condecorats i han de veure augmentat el seu salari com herois que són". Després d'atendre la premsa, la representació identitària ha dipositat un ram de flors, sense sigles ni símbols, en l'improvisat altar en què s'ha convertit l'inici de La Rambla de Barcelona, per retre homenatge a les víctimes del gihadisme.

PxC seguirà exigint que es prenguin les mesures de seguretat i de control de fronteres que sempre ha defensat, ja que lamentablement, el temps ha acabat donant la raó als identitaris i el terrorisme no només sobreviu, sinó que s'instal·la i creix en la nostra pròpia casa. Davant de les males decisions dels governants, i al discurs bonista i simplista que encoratja a l'islamisme gihadista, només cal canviar de rumb i aplicar més mà dura.