Notícies a Catalunya

Ban Oficial de PxC per la Diada de Catalunya 2017

09/09/2017

La Diada de Catalunya esdevé l'homenatge que els catalans realitzem a la nostra terra per aquells que, a 1714 i a les acaballes de la Guerra de Successió espanyola, sota el comandament de Rafael Casanova, Conseller en Cap de Barcelona, van caure defensant el territori i les institucions clàssiques; en paraules d'ell mateix: “...tots com verdaders fills de la patria, amants de la llibertat, acudirán als llochs senyalats, a fi de derramar gloriosament sa sanch y vida, per son Rey, son honor, per la patria y per la llibertat de tota Espanya.”

És pel context i pel que defensaven els qui van caure a Barcelona aquell dia que parlem d'una Diada patriòtica i tradicional. Actualment, i des de fa massa anys, la Diada ha estat segrestada pels qui volen que els catalans pensin i sentin d'una sola manera, amb una sola idea al cap, separada de la resta d'espanyols. Per tant, és el nostre deure tornar a ser presents a la celebració de la Diada de Catalunya, per a representar a tota aquella majoria de catalans que segueixen estimant la terra i la seva Història des del seny i des de la solidaritat amb la resta d'hispans de tot el país.

Pensem de tot cor que la situació actual d'enfrontament entre partits polítics, institucions i organitzacions civils fa mal a Catalunya i a tota Espanya. Fa mal a la concòrdia, a l'enteniment i a la imatge exterior de tot el país. Els catalans no som així, ni som diferents a la resta: tenim la nostra identitat, que cal ésser respectada, però no utilitzada per a destruir els lligams que ens uneixen amb la resta d'Espanya.

La Generalitat, en mans de fanàtics, fa anys que no governa degut a l'obsessió amb la independència de Catalunya. El nostre poble segueix patint els efectes de la crisi, de la qual molts ciutadans encara ni hi han sortit; d'altres, ara per fi amb feina, no han recuperat ni de bon tros el poder adquisitiu previ a la caiguda; famílies autòctones amb greus problemes que no poden accedir als ajuts socials que altres col·lectius afavorits sí que tenen; i per acabar, ens estem jugant la pròpia autonomia de la regió per culpa de la funesta gestió, o la manca d'ella, de la casta política catalana.

Com a catalans que estimem Catalunya, Espanya i Europa, creiem que hi ha solució, lluny de posicions separatistes, que són egoistes i gens realistes, però també de posicions separadores, les quals són immobilistes i buides de propostes.

Com a catalans, doncs, proposem un camí assenyat, raonable, i molt més natural que cap altre d'acord amb la realitat de la diversitat i riquesa del nostre gran país:

• ·         Instem al govern central d'Espanya i al govern autonòmic de la Generalitat a deixar d'atacar-se mútuament i a establir un diàleg real i plural, per a trencar la tensió permanent instaurada.
  • ·         Cal que els dos governs parlin d'infraestructures, de finançament i de col·laboració mútua, però des del respecte a la resta de regions de l'Estat i alhora a la nostra pròpia identitat. Els principis d'unitat i de solidaritat en són la clau per a pensar en l'estructura d'estat adequada pel futur.
  • ·         Acabar amb el malbaratament de recursos públics que la Generalitat està realitzant destinats al que han anomenat “procés” independentista. Hem de parlar i afrontar els reptes sobre educació, habitatge, sanitat, treball: millorem la vida dels catalans i no perdem el temps en projectes impossibles.
  • ·         Establir un gran acord entre les forces polítiques que representem a Catalunya per a lluitar per la justícia social i pels drets i benestar perduts durant la crisi, i posar els fonaments d'una societat que eviti futurs desastres econòmics irresponsables que afectin a la població.
  • Fer de Catalunya l'exemple al qual la resta de regions d'Espanya es vulguin reflectir i seguir: una comunitat on primer són els de casa, on els drets es guanyen i els deures es compleixen.

Hem de recuperar la Diada que la casta política ha segrestat als catalans. Hem de tornar a fer de Catalunya aquell motor d'Espanya al qual tots admiren. Hem de fer de la solidaritat amb la resta del país la nostra bandera.