Notícies a Catalunya

Tots els detalls sobre la decisió dels identitaris

06/11/2017

Davant la convocatòria d'eleccions autonòmiques a Catalunya el proper 21 de desembre, PxC- #Respecte comunica:

1. Haver mantingut diverses converses amb diferents formacions, encara que no ha estat possible configurar un bloc unitari entre les forces polítiques majoritàries, incloent a Plataforma per Catalunya (PxC) en nom de #Respecte. Aquesta idea va sorgir davant la possibilitat que els partits separatistes tornin a unir-se en una sola coalició i que puguin tornar a governar la Generalitat, a causa del sistema de repartiment de diputats injust i no proporcional (Llei d'Hondt i el major pes del vot en províncies menys poblades) que els donaria més representació.

2. Aquestes eleccions, convocades per acabar amb la il·legalitat en les institucions catalanes, s'han convocat amb tanta rapidesa per part del Govern per dos motius: per augmentar les disputes entre partits separatistes, i perquè el moviment nascut als carrers que ha unit a tots els catalans que se senten espanyols en successives manifestacions a tot Catalunya no pugui ser encapçalat pels que en bona part ho estem coordinant dins les nostres possibilitats, entre ells, PxC - #Respecte.

3. Tenim candidats potents i un cap de llista espectacular; tenim capacitat per aconseguir molts més dels avals necessaris per concórrer en aquestes eleccions; tenim els recursos i els afiliats necessaris com per plantar cara i aconseguir un resultat digne, fins i tot arribar a obtenir representació dins el Parlament de Catalunya.

Lamentablement, aquestes eleccions s'han plantejat com el que l'independentisme desitja: com un "plebiscit" en què no es votaran programes polítics, ni s'escoltaran les demandes de la població sobre seguretat, treball, immigració o justícia social: l'únic eix de debat serà independència sí, independència No. Els electors tindran enormes dificultats perquè algun mitjà parli de les seves demandes reals, que PxC - #Respecte si escolta i debat.

4. És possible que la nostra presència electoral i les nostres desenes de milers de vots puguin aconseguir l'efecte contrari al que desitgem: pot ser que no sumem al bloc contrari a la independència, donant-li més espai i vots al bloc independentista que tornaria a governar, i amb ell la inestabilitat, la improvisació i la fractura social que ha trencat la societat catalana. És per això, per responsabilitat i patriotisme, que #Respecte ha decidit no presentar-se a aquestes eleccions catalanes, i dóna llibertat als seus votants per escollir el seu "mal menor" a l'hora de participar en aquests comicis.

Ara que PxC - #Respecte està novament preparada per tornar a participar en les eleccions autonòmiques i representar la veu dels catalans al Parlament, considerem necessari actuar amb seny i responsabilitat. Estem en condicions de somriure mentre pensem que en les pròximes eleccions catalanes si podrem estar presents i obtenir els nostres primers diputats. Però ara mateix hem de seguir treballant durament des de baix per a estar presents en més municipis i ajudar directament a la societat, cansada del debat independentista. Hem de passar pàgina, tots junts.