Observatori de l' Islam

e-noticies.cat, 30/06/2017; Un dels detinguts per gihadisme va impulsar la mesquita de Salt

03/07/2017

Tarik Chatlioui va visitar el municipi per demanar diners per acabar la seva construcció tal i com recorda Plataforma per Catalunya (PxC)

Un dels sis detinguts en una operació antiterrorista a Mallorca, Tarik Chatlioui, va visitar la mesquita de Salt acompanyat del líder de la comunitat musulmana al municipi, Mohamed Attaouil. Ambdós apareixen en un vídeo demanant diners per acabar la construcció, tal i com recorda Plataforma per Catalunya.

El líder musulmà dirigia una cèl·lula encarregada d'adoctrinar i reclutar joves per fer la gihad i és un dels principals recaptadors de fons per la construcció de mesquites salafistes a Europa.

PxC ha considerat que “el vincle de l'islamisme radical amb la mesquita de Salt és clar, tal com han advertit els serveis d'intel·ligència una vegada i una altra. Un centre de culte d'aquestes característiques és un greu perill pel municipi i pels valors i principis democràtics de la societat en la qual vivim”.

Plataforma per Catalunya lamenta “que l'Ajuntament de Salt permeti que entitats registrades al nostre municipi, en aquest cas l'associació islàmica Imam Malik, tinguin el suport de predicadors radicals com Tarik Chatlioui”. També demanen “que es cessin les activitats a la mesquita”.