Eleccions al Parlament de Catalunya 2010

Set anys després de la seva primera participació en les eleccions al Parlament de Catalunya, Plataforma per Catalunya torna a presentar-se a les eleccions catalanes al novembre de 2010.

Seran uns comicis condicionats per la imperiosa necessitat compartida dels ciutadans de castigar en les urnes a un govern tripartit que ha portat a Catalunya a la vora de la ruïna, i per la campanya de buit mediàtic a l'activitat de PxC per part dels mitjans de comunicació.

Malgrat això Plataforma per Catalunya multiplica per 15 els resultats obtinguts en les eleccions al Parlament celebrades en 2003, i pansa dels 4.901 vots als 75.321 obtinguts al novembre de 2010.

El 2,42% dels ciutadans de Catalunya donen el seu suport a la candidatura encapçalada per Josep Anglada, que frega l'escó i es queda a poques dècimes d'obtenir representació en el Parlament de Catalunya. El resultat serveix per confirmar que PxC adquireix una rellevància pública que trascendeix l'àmbit local.

El resultat suposa un salt qualitatiu en la lluita identitària, i en paraules d'Anglada demostra que PxC està construïda sobre sòlids pilars i que l'entrada de la formació identitària en les grans institucions de govern és només qüestió de temps.