Les primeres cites electorals (2003)

El 25 de maig de 2003 Plataforma per Catalunya concorria per primera vegada a unes eleccions. Els comicis municipals celebrats aquella jornada van suposar el primer èxit a tota Espanya d'un partit populista-identitari en tota la història de la jove democràcia. Vam obtenir regidors en 5 ajuntaments de 3 províncies catalanes. Els resultats més destacables van ser els de Cervera (Lleida) amb un 9,2% dels vots, Vic (Barcelona) 7,5%, Premià de Mar (Barcelona) 6,8 %, el Vendrell (Tarragona) 6,2% o Manlleu (Barcelona) amb un 5,6% .

Aviat van sorgir articles en què es comparava el líder identitari vigatà, Josep Anglada, amb els seus homòlegs d'arreu d'Europa, i se'l va qualificar com a “El Haider català” i “El nou Le Pen català”.

El mateix any Plataforma per Catalunya va presentar la seva candidatura a les eleccions al Parlament de Catalunya celebrades el 16 de novembre. Tot i comptar amb mitjans materials i humans limitats per poder plantar cara als grans partits, el resultat obtingut en unes eleccions catalanes a les que concorríem per primera vegada, va ser positiu. Només un any després de la seva fundació Plataforma per Catalunya es va situar com a primera força política extraparlamentària.