El desenvolupament de l'organització (2004-2006)

El període comprès entre els anys 2004 i 2006 va servir per traçar l'estratègia que hauria d'assentar les bases per al desenvolupament del projecte identitari i afrontar els compromisos electorals dels següents anys amb possibilitats reals de creixement i consolidació. El segon i tercer congrès van ser els escenaris ideals a tals efectes.

El Segon Congrés es va celebrar a Vic el 21 de novembre de 2004 sota el lema “Sentit Comú”, i d'ell van sortir les línies a seguir de cara a les pròximes eleccions municipals a celebrar l'any 2007.

Per decisió del Comitè Executiu de PxC es va instaurar el dia de Sant Jordi, 23 d'abril, com la Diada del Partit. Aquesta jornada serà d'aquí endavant una trobada on es donen cita els afiliats i les seves famílies en una barbacoa campestre amb caràcter lúdic-familiar.

El 26 de novembre de 2006 es va celebrar també a Vic el Tercer Congrés, amb l'eslògan “Anem a Més”. El president Anglada va ser de nou reelegit per unanimitat per als pròxims quatre anys i es van presentar 40 candidatures per a les eleccions municipals que tindrien lloc al maig de 2007, sis mesos després. A aquest efecte es va presentar la ponència “Model de Ciutat”, el full de ruta que servirà de referent per a posar en pràctica la política identitària als ajuntaments catalans.