Primers contactes internacionals i expansió territorial (2007)

L'esforç exemplar i abnegat de tants i tants militants amb el seu president al capdavant, culmina en les municipals del 27 de maig de 2007 amb l'elecció de 17 regidors de nou municipis de les quatre províncies, sis d'ells capital de comarca, i tres consellers comarcals. Destaquen els percentatges de vots de Sant Martí de Riucorb (20%), Vic (19% i quatre regidors), el Vendrell (18% i quatre regidors), Cervera (16% i dos regidors) o Manlleu (13% i dos regidors). També es va obtenir representació en localitats tan significatives com Manresa, Olot, Tàrrega i Roda de Ter. Es va entrar per primera vegada als consells comarcals d'Osona, Baix Penedès i la Segarra. La nostra constant aparició en els mitjans de comunicació fa que aquesta penetració de PxC en el teixit social, sigui la millor aposta de futur de cara a unes pròximes eleccions.

Un cop assolit aquest nou èxit, va ser el moment de l'inici dels nostres primers contactes internacionals i del reconeixement de PxC com un més dels partits identitaris europeus. Josep Anglada va ser convidat a la Convenció Identitària Europea que va tenir lloc a la Borgonya francesa els dies 10 i 11 de novembre de 2007 sota el prisma de la defensa de la identitat europea, la resposta al desafiament islamista i un horitzó per a la família. El discurs d’Anglada va ser molt aplaudit i allí va ser presentat entre d’altres a Mario Borghezio, eurodiputat italià per la Lliga Nord, i a Hilde De Lobel, diputada del parlament flamenc de Bèlgica pel Vlaams Belang. Va ser precisament Hilde De Lobel qui es va desplaçar a Barcelona el 6 d'abril de 2008 encapçalant una delegació del Vlaams Belang, que es va entrevistar amb el president Anglada amb la finalitat d'anar configurant una plataforma identitària europea de la qual PxC seria l'únic representant de l'Estat espanyol per ser els únics que complim els requisits de similitud amb la resta de socis europeus. L’FPÖ austríac de Jörg Haider, el nostre referent europeu malauradament finat recentment, també s'integraria al projecte.