Dimensió internacional: el suport dels identitaris europeus (2008-2009)

El 26 d'abril de 2008, Josep Anglada encapçala una delegació de PxC que es desplaça a la Catalunya Nord per sumar-se a l'homenatge a Guifré el Pilós, que va néixer al castell de Rià l'any 840, fou Comte de Barcelona i fundador de la seva dinastia i es va caracteritzar per la seva lluita contra l'Islam i per ser el creador de la “Senyera” catalana al deixar marcats els seus dits de sang sobre el seu escut en ser ferit de mort per l'invasor musulmà. La Jornada, que va reunir a un centenar de persones, va tenir lloc a Prada de Conflent, a dos quilòmetres de Rià, i va comptar amb la presència de Pierre Vial, catedràtic d'Història de la Universitat de Lió III i secretari de Formació del Front Nacional francès de Jean Marie Le Pen durant 17 anys.

El 23 de novembre de 2008 es va celebrar el IV Congrés de PxC a Vic sota el lema “Avancem junts”. En ell Josep Anglada oficialitza la seva candidatura al Parlament de Catalunya per a les pròximes eleccions autonòmiques i es presenten també els caps de llista de les províncies de Tarragona, Lleida i Girona. En la ponència política es fa una exhaustiva anàlisi sobre les conseqüències i el cost de la immigració i es donen a conèixer noves mesures concretes per al control i la contenció de la immigració. És el primer congrés amb presència de representants de partits polítics identitaris europeus com el Vlaams Belang de Bèlgica i la Lega Nord italiana.

L'enèrgica maquinària de PxC segueix a ple rendiment i el 7 de març de 2009 s'inicia a Sant Boi de Llobregat la campanya “A peu de carrer” que portarà a afiliats, simpatitzants, membres del Consell Executiu i al propi president a donar a conèixer la candidatura de PxC a les pròximes eleccions catalanes, amb l'eslògan “Josep Anglada, una veu necessària al Parlament de Catalunya”. Es visitaran durant els propers mesos les principals poblacions de totes les comarques de la demarcació de Barcelona.

Plataforma per Catalunya continua estrenyent llaços i enfortint les relacions amb els partits de tendència identitaria a Europa. El 30 de gener de 2009 Anglada es va reunir a Barcelona amb Filip Dewinter, cap del Parlament Flamenc pel Vlaams Belang, i amb Luk Van Nieuwenhuysen, vicepresident del dit parlament i del mateix partit. La trobada es va produir a propòsit d’una visita institucional d’una delegació del Parlament Flamenc al Parlament de Catalunya. Dewinter va convidar Anglada a un col·loqui preelectoral del Vlaams Belang a Brussel•les el 25 d’abril en ocasió de les eleccions europees i regionals flamenques del 7 de juny. Durant l’estada a Bèlgica, Anglada va ser convidat a una recepció a l’Ajuntament d’Ambers, al Parlament de Flandes i va mantenir un dinar de treball amb el grup parlamentari del Vlaams Belang. En aquest col·loqui Anglada va conèixer Markus Beisicht del partit alemany Pro-Köln, que el va convidar a la manifestació contra la macromesquita de Colònia del 9 de maig i al Congrés Europeu Anti-Islamització.

Anglada va dir que “Europa i Occident estan en perill, i nosaltres com a europeus el que volem són Catedrals i no mesquites, per això, avui demano la unitat de totes les formacions polítiques identitàries europees per fer front a aquesta invasió que estem patint en el nostre continent”.

Passat l’estiu de 2009 Plataforma per Catalunya continua fent-se un lloc en l’espectre polític europeu identitari. Anglada es desplaça a Orange els dies 17 i 18 d’octubre, a la Provença francesa, per assistir a la Convenció Identitària organitzada pel Bloc Identitaire francès. Josep Anglada, president de PxC, i Mario Borghezio, sotsecretari de Justícia del govern italià i aleshores eurodiputat de la Lega Nord, es van centrar en la resposta d'Occident al desafiament islamista i a la invasió d'Europa davant dels 600 assistents a l’acte, entre militants del Bloc i els convidats de les distintes delegacions europees.

L’11 de novembre va tornar a França per participar en la 3a Jornada Identitària organitzada a París per la revista Synthèse National, dirigida per Roland Hélie, sota el lema “Unir-se i resistir”.

Per tercer any consecutiu aquesta jornada va reunir als principals dirigents identitaris de França i Europa, que van coincidir en la necessitat d’una unitat identitaria de tots els europeus per tal de revertir la globalització i els seus devastadors efectes: la immigració massiva, la islamització, la deslocalització industrial i la destrucció de la família.