La consolidació del projecte identitari (2010)

Durant el primer trimestre de 2010 Plataforma per Catalunya manté intensos contactes amb formacions identitàries europees i aconsegueix importants acords de col·laboració.

Al gener Josep Anglada vas agafar a la recepció de l'Any Nou a l'Ajuntament de Colònia convidat per Markus Beisicht, president del partit identitari alemany Pro-Köln.

Uns dies més tard el president de PxC es desplaça a Viena convidat per l’FPÖ austríac al Ball Anual de les Corporacions en el Palau Imperial de Viena, motiu de trobada de tots els dirigents identitaris europeus. A la capital austríaca Harald Vilimsky, secretari general de l’FPÖ, anuncia que “el comitè de propaganda i organització electoral der l’FPÖ posarà la seva experiència a la disposició de PxC durant la propera campanya a les eleccions autonòmiques catalanes”.

Al febrer Anglada vas agafar a Bèlgica a la 73ª edició de la Vlaams Nationaal Zangfeest que va reunir a més de cinc mil persones, convidat per Filip Dewinter, líder del Vlaams Belang flamenc, qui també va confirmar el seu compromís de col·laborar intensament en la campanya de PxC de cara a les eleccions al Parlament de Catalunya que se celebraran al novembre de 2010.

Al març el líder de la formació identitària es trasllada a Renània del Nord-Westfàlia (Alemanya) per participar al Congrés Anti-islamització que se celebra al castell de Horst en Gelsenkirchen, organitzat per Pro-NRW i que reuneix als més destacats capdavanters dels partits identitaris europeus que constitueixen la resistència identitària enfront de la islamització i la mundialització i la defensa de la civilització europea.

Ja des de primavera Josep Anglada es desplaça per nombroses poblacions i comarques de tota la geografia catalana per presentar el seu programa polític i per desenvolupar l'estructura d'un partit en expansió per tot el territori.

Al maig veu la llum el llibre de Josep Anglada “Sense mordassa i sense vels”. En ell dóna a conèixer la ideologia de el “populisme identitari” que serveix de base per al seu missatge polític: un al·legat en defensa de la llibertat individual, d'un Estat fort però limitat, una dràstica reducció d'impostos i de la defensa dels valors occidentals enfront de la islamització que sofreix el nostre poble com a conseqüència de la diàspora musulmana.

Defensa una “tercera via” basada en el sentit comú, que relaciona al poble amb els seus representants i aquests “front però no contra” l'Estat. En el seu llibre, Anglada és profundament crític amb "la casta política *podrida" i arremet contra "la dictadura del políticament correcte".

“Primer els de casa, per a treball, ajudes o habitatge” serà el lema de la campanya de les eleccions autonòmiques de novembre de 2010 que porta a la comitiva electoral de PxC a visitar ciutats de tota la geografia catalana, incloses les localitats més conflictives per la immigració, com Salt en el Gironès o Canovelles en el Vallès Oriental. L'acte central de campanya se celebra a Barcelona en un multitudinari míting que *cuentacomo ja és habitual amb la participació i el suport de dos dels principals líders identitaris europeus, Filip Dewinter, del Vlaams Belang flamenc i HC Strache, de l’FPÖ austríac.

La jornada electoral del 28 de novembre es confirma el creixement exponencial de Plataforma per Catalunya. Els 75.321 vots obtinguts (2,41%) són una fita històrica que marca un abans i un després en la lluita identitària tant a Catalunya com en el conjunt d'Espanya. “El passat ja ningú ho pot canviar, ara toca lluitar pel futur de Catalunya i pel de el nostre partit”, va reblar Anglada, qui va expressar la seva gratitud personal a tots i cadascun dels militants i simpatitzants pel seu esforç durant la campanya.

Els resultats electorals posen de manifest que PxC està forjada sobre sòlids pilars i que l'entrada en les grans institucions de govern d'aquest país és només qüestió de temps. Aquests 75.321 vots donen força, veu i legitimitat per continuar la lluita del projecte identitari.