Eleccions municipals 2011

El 22 de maig de 2011 serà una data gravada amb lletres d'or en el moviment identitari català i espanyol. Plataforma per Catalunya creix un 500% en les terceres eleccions municipals a les quals concorre, i amb 66.000 sufragis se situa com a sisena força política en nombre de vots per davant de partits amb representació en el Parlament de Catalunya.

Els resultats confirmen que PxC segueix creixent des de la base municipal, i certifiquen que aconsegueix assentar-se en la major part del territori català.
En relació als comicis locals de 2007 aconsegueix incrementar de forma significativa el nombre de regidors electes de 17 a 67, repartits en 39 ajuntaments.

PxC s'obre pas en l'escenari polític català i protagonitza un canvi de cicle que va acompanyat del seu imparable ascens. Veu reforçat el seu pes en feus en els quals ja tenia havia aconseguit presència en anteriors comicis i fa el salt a grans ciutats, convertint-se en l'esperança de milers de catalans.
En els municipis en què la formació ja té representació incrementa el nombre de regidors aconseguits quatre anys enrere. La bona gestió duta a terme en els feus tradicionals de PxC revalida la confiança i augmenta el suport de la ciutadania en les urnes.

Aquesta millora dels resultats ja s'havia produït en el període 2003-2007, la qual cosa mostra que PxC ha estat capaç d'arrelar i créixer en aquells municipis en què aconsegueix una representació inicial en el consistori. D'aquesta manera a Vic i el Vendrell es passa de quatre a cinc regidors, i a Manlleu, de dos a tres.

En molts dels municipis en què presenta candidatura també millora el percentatge de vot aconseguit en les eleccions autonòmiques celebrades sis mesos abans.

PxC entra als ajuntaments d'alguns dels grans nuclis urbans de Catalunya. Per primera vegada irromp, i ho fa amb força, en el cinturó de Barcelona. Santa Coloma de Gramenet, amb tres regidors, L'Hospitalet de Llobregat, amb dos i *Sant Adrià del Besòs amb un seran testimonis de l'auge del moviment identitari a l'àrea metropolitana de la ciutat comtal. També s'obtenen grans resultats en ciutats tan importants com Mataró i Sant Boi de Llobregat, amb altres tres edils en cadascuna d'elles.

En la Catalunya Central PxC suma un regidor a Manresa al que ja té, i entra per primera vegada en localitats mitjanes com Olesa de Montserrat, Esparreguera, Sant Viçenç de Castellet o Sant Andreu de la Barca.

Dels 67 regidors amb què explicarà en la legislatura 2007-2011, 47 són de Barcelona, 4 de Lleida, 9 de Tarragona i 7 de Girona. En aquesta última demarcació entra amb força en la localitat de Salt, el municipi amb el percentatge més elevat d'immigració de tota Catalunya que ha estat escenari de múltiples conflictes a compte de col·lectius de població estrangera.

No obstant això l'expansió de PxC no solament es desenvolupa en municipis amb una alta pressió migratòria. També obté representació a Ripollès i Anoia, les dues comarques amb el percentatge d'immigrants més baix, amb un i set regidors respectivament.

D'altra banda Plataforma per Catalunya obté representació en 7 consells comarcals, amb dos representants a Osona i un en cadascuna de les comarques del Baix Penedès, el Bages, Anoia, Baix Llobregat, Gironès i Maresme.

Seran unes eleccions marcades per les trames de corrupció que esquitxen als grans partits, i la necessitat de canvi per part dels ciutadans, que castiguen en les urnes les actituds deshonestes de la casta política especialment en el Barcelonès i el Baix Llobregat, on els bons resultats  de PxC evidencien la necessitat d'una regeneració política.
Alguns d'aquests partits intenten abraçar el discurs identitari per frenar l'avanç de PxC, però Catalunya no podia estar exempta del corrent que recorria Europa de la mà d'una veritable força identitària, Plataforma per Catalunya.

Anglada defineix els resultats com una gesta històrica per a Catalunya, no només pel resultat, sinó per haver aconseguit trencar les barreres del buit mediàtic i de la por. L'autèntica revolució, l'autèntic inici de la nova democràcia que demanda la societat és la irrupció de Plataforma per Catalunya en 39 ajuntaments. La democràcia real ha començat ja i PxC és la protagonista d'aquesta pel·lícula que tot just acaba de començar.