Quart Congrés

Sota el lema “Avancem junts” prop de tres-cents afiliats i simpatitzants de Plataforma per Catalunya van donar-se cita al tercer congrés del partit el 23 de novembre de 2008.

En el marc d’aquesta cita bienal celebrada a Vic la formació identitària va oficialitzar la seva candidatura al Parlament de Catalunya i va presentar els quatre candidats per les demarcacions de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona.

L’acte va donar inici amb un solemne homenatge al líder austríac finat dos mesos abans, Jörg Haider. Van ser tres minuts de silenci que van servir per retre homenatge a tot un “referent en la lluita contra l’islamització d’Europa” -va dir Anglada.

El mateix Anglada va afirmar que “el lema del congrés, “avancem junts”, reflecteix el sentit amb el que hem pretès desenvolupar aquesta jornada. Han passat sis anys des que prop d’un centenar d’afiliats ens vam reunir en aquell primer congrés i vam fixar l’objectiu d’entrar en alguns ajuntaments de Catalunya, i ho vàrem aconseguir”.

August Armengol, vice-president i regidor a l’Ajuntament d’El Vendrell, va manifestar el suport de Plataforma per Catalunya a d’altres iniciatives identitàries en sintonia amb PxC que vulguin estendre el seu projecte a d’altres ciutats d'Espanya.

Especialment rellevant va ser la ponència sobre immigració que va córrer a càrrec de Marta Riera, regidora a l’Ajuntament de Vic, qui va presentar una sèrie de mesures “per un millor control de la immigració” entre les que destaca un permís de residència per punts per als immigrants similar al carnet de conduir, l’obligatorietat dels nens immigrants en edat escolar de superar un test d’ingrés i la prohibició als immigrants il•legals d’empadronar-se en cap ajuntament.

Entre aquesta bateria de mesures també hi figura la negació del vot als immigrants originaris de països on no hi hagi règims democràtics i la impossibilitat d’obtenir la nacionalitat espanyola si no s’adquireix per ser fill de mare o pare espanyols.

Els congressistes van aprovar per unanimitat la proclamació del president i regidor a l’Ajuntament de Vic, Anglada, com a candidat a la presidència de la Generalitat. Uns comicis, els autonòmics, que segons Anglada “marcaran un abans i un després, perquè PxC és l’esperança, potser l’única esperança a aquestes alçades de la situació, de posar fre a totes els problemes que ens porta el fenomen de la immigració massiva i descontrolada que patim. És una necessitat entrar al Parlament català perquè hi ha molta gent que se sent representada per Plataforma per Catalunya.” Anglada també va convidar a tots els musulmans que vulguin viure segons la xaria o llei islàmica, a que marxin de Catalunya, Espanya, Europa i Occident perquè són ells els qui s'han d'adaptar a la nostra cultura”.

La gran novetat d’aquest Congrés ha vingut marcada per la presència de representants de partits europeus, una presència que “consolida la dimensió internacional del nostre partit” va dir Anglada.

Hilde de Lobel, diputada al Parlament flamenc pel partit Vlaams Belang, i Daisy Pirovano, coordinadora provincial del Movimento Giovani Padani de Lega Nord, entre d’altres, van fer costat a PxC en aquest quart congrés del partit.

Pirovano va posar de manifest la sintonia entre el seu partit i Plataforma per Catalunya en afirmar que “no volem a Turquia a la Unió Europea” i que “les fronteres d’Itàlia s’haurien de tancar durant dos anys per a tots els extracomunitaris”.

Per la seva part Hilde de Lobel va remarcar la necessitat de defensar la identitat europea i va assegurar que “Europa és una terra de catedrals, i no de mesquites”.

També hi van ser presents Pierre Vial, fundador i president de l’associació Terre et Peuple i antic membre del FN de Jean Marie Le Pen, y Manuel Leal, president del partit Iniciativa Habitable.

La presència de representants d’altres partits europeus  va posar de manifest que PxC és un projecte que compta amb el suport de grans partits identitaris europeus.