Tercer Congrés

Sota el lema "Anem a més" el passat diumenge 26 de novembre de 2006 prop de 300 afiliats i simpatitzants es van donar cita al tercer congrés de Plataforma per Catalunya.

Aquest eslògan vol reflectir l’ànim i l’esperit d’avenç que demostra dia a dia que Plataforma per Catalunya treballa més i millor pels interessos dels ciutadans, amb una claredat d’idees i postures poc habituals en la classe política catalana.

Josep Anglada, que va fer la seva entrada al Congrés entre un allau de càmeres de televisions expectants, va ser aclamat pels afiliats i rebut amb una foto seva que deia “Benvingut president”.

Forts aplaudiments a l'entrada de Josep Anglada al congrés

Enmig d'un ambient insuperable que omplia l’auditori de l'emblemàtic Edifici del Sucre de Vic de gom a gom, s’han donat cita afiliats de tots els indrets de Catalunya, que han tornat a escollir a Josep Anglada i Rius president de PxC per als pròxims quatre anys. Aquest nou mandat serà temps vital per conduir a Plataforma per Catalunya fins la consolidació institucional necessària i assolir reptes polítics de major envergadura.

El congrés ha estat presidit pel nou secretari general Xavier Simó, així com per la secretària del congrés Cristina Martínez. Tot ha transcorregut en un ambient distès servint d’altra banda per a què els afiliats de PxC gaudissin d’una jornada de preparació política de cara a les eleccions municipals del 2007, on PxC aspira a créixer en un 400% com a mínim a tot Catalunya, a presentar candidatures al 80% de les comarques i aconseguir ser el partit polític extraparlamentari més votat. El congrés va donar inici a les 10.00 hores, moment en què va fer entrada Josep Anglada, aclamat pels assistents, junt amb els quatre presidents provincials entre multitud de mitjans de comunicació.

Josep Anglada atenent els mitjans de comunicació

Es van presentar diverses ponències, la primera a càrrec de David Parada, escollit com a secretari d’acció electoral i imatge. Parada va informar sobre la trajectòria institucional i estratègica de PxC en aquest últims dos anys, així com d'una concreció futura del que s’espera que siguin les fites electorals més pròximes.

Jordi Torres, secretari de comunicació, va establir les bases de l’organització, estructuració i desenvolupament ordenat del partit, amb la presentació de l'organigrama elaborat pel comitè executiu que persegueix millorar l'eficàcia i consolidació de PxC.

Per finalitzar, Marga Santaló va presentar l’esperat “Model de Ciutat”, que serà l’eix vertebrador dels futurs programes electorals i filosofia del partit. Aquesta ponència serà el motor de l'acció política allà on PxC obtingui representació municipal. El document és un arquetip de confluència ideològica per a tots aquells ciutadans que estan farts dels partits de sempre i una mà estesa a la borsa de vots abstencionista que se sent defraudada per la classe política.

Després de presentar el nou consell executiu i els alcaldables de Plataforma per Catalunya per a les eleccions municipals del maig de 2007 Anglada va confirmar l’aposta de PxC en temes tan importants com la immigració i la seguretat, sense deixar de banda l’accés dels joves a l’habitatge, la gent gran, la defensa de la família i la baixada d’impostos. Va destacar també la importància de la presència massiva d’afiliats i la seva aportació d’idees, com també el fet que tots aquells que integrem aquesta gran família que és Plataforma per Catalunya ens poguem conèixer avui.

Anglada que va arrencar en moltes ocasions els aplaudiments d’una platea plena de gom a gom, va deixar clar que "sense seguretat no hi ha llibertat", tot recordant que "no tots els immigrants són delinqüents, però sí que dic ben clar i català que la majoria de delinqüents són immigrants”.

Anglada en plena al·locució als seus companys de partit

Anglada va afegir que “Catalunya, Espanya i Europa en general, estan vivint una autèntica invasió amb milers i milers d'immigrants provinents de molts països. Gent que, en força casos, tenen una cultura molt allunyada de la nostra".

El president de PxC va alertar del perill que suposa la construcció de mesquites. “No podem permetre que Catalunya s'ompli de mesquites des d'on, potencialment, un dia o altre es difondran idees intolerants i, fins i tot, potser violentes. Ho hem pogut comprovar darrerament amb els atemptats d'Anglaterra perpetrats per persones nascudes al propi país que són fills d'immigrants originaris de països musulmans”.

Un Anglada optimista va vaticinar que “a Vic serem la sorpresa en les properes eleccions municipals, perquè he demostrat que tot i estar sol al consistori he fet molta més feina que els vint regidors restants”.

En finalitzar el congrés Josep Anglada va oferir una roda de premsa als mitjans de comunicació desplaçats fins a Vic. Va manifestar que “se sentia orgullós de ser el president de l’únic partit que defensa als quatre vents, en veu alta, clar i català la nostra identitat.” En clau electoral el líder identitari va assegurar que  “la il·lusió d’obtenir uns bons resultats a les eleccions municipals portarà al partit a treballar dur des d’ara mateix per tal de poder presentar candidatures a molts municipis d’arreu de Catalunya”.

Anglada va acabar la seva intervenció en aquesta roda de premsa animant a tots els ciutadans de Catalunya “a sumar-se a aquest projecte per garantir la seguretat ciutadana i el control d’aquesta immigració invasora i descontrolada”.