Noticias municipales

REGIÓ7, 17/06/2009 PÀG. 5 LES ACTITUDS XENÒFOBES DE LA PLATAFORMA ESCALFEN EL PLE DE L’AJUNTAMENT MANRESÀ

17/06/2009 - Manresa

Pericas a la plaça Gispert de Manresa on hi han els conflictes.

UN PLE CALENT- El ple municipal de L’Ajuntament de Manresa va tenir el moment de màxima efervescència quan des de la Plataforma per Catalunya es va anunciar que prendria les mesures necessàries per actuar contra «els drogoaddictes i xoriços» que actuen a la plaça Gispert. La declaració del partit antiimmigració va ser resposta amb un seriós advertiment del govern municipal sobre fer justícia pel seu compte.

L’alcalde assegura que els representants polítics no es mereixen el to que fa servir el partit antiimmigració.

Manresa| Francesc Galindo.- L’advertiment de la Plataforma per Catalunya al tripartit que «prendrà les mesures necessàries per tal de retornar la seguretat a tots els veïns» del Barri Antic va ser respost per l’alcalde Josep Camprubí (PSC), en el ple municipal de dilluns, advertint que estarà molt amatent per evitar que facin justícia pel seu compte.

En una pregunta presentada al ple pel regidor de PxC, Albert Pericas, s’aconsellava a PSC, ERC i ICV-EUiA que no es prenguessin l’advertiment «com una amenaça» sinó «com un fet, perquè des de Plataforma per Catalunya no consentirem que aquests veïns hagin de viure contínuament amenaçats per aquesta colla d’impresentables i d’indesitjables». L’alcalde Camprubí va dir que els grups polítics municipals no es mereixien el to amb el qual s’expressava la Plataforma, i encara menys «amenaces». L’alcalde va lamentar que es barregés immigració i inseguretat, tot i que «vostès ja ens hi tenen acostumats». Camprubí va advertir que el govern serà «vigilant». Tot seguit, el regidor de Seguretat, José Luis Buenache, va demanar a Albert Pericas que no fos «tan demagog» i va assegurar que les forces de seguretat han fet, fan i faran les actuacions que siguin convenients en aquesta matèria.

Buenache va demanar al regidor de la Plataforma que no esmicoli «la cohesió social que tant ha costat de construir i que tant fàcil és de destruir en aquests moments de dificultats». En la pregunta de la PxC s’afirmava que els veïns de la plaça Gispert de Manresa i del Barri Antic han perdut la seva llibertat a causa del clima d’inseguretat, «primer, pels drogoaddictes i xoriços autòctons i, ara, pels immigrants ». Pericas afirma que en aquest sector de la ciutat es viu un clima d’inseguretat, violència i degradació social des de fa molts anys sense que cap govern municipal anterior o present «hagi fet mai res seriosament per intentar solucionar aquest espinós problema”.

Per això PxC demanava al tripartit «si té previst fer alguna actuació contundent o continuarà actuant amb la seva tradicional parsimònia».

Pericas reblava el clau dient que ho volia saber perquè, si PSC, ERC i ICV-EUiA no feien res per solucionar aquest problema, seria la Plataforma per Catalunya qui intervindria per retornar la seguretat als veïns. El que no deia la Plataforma per Catalunya era la forma com pensa intervenir per aturar la delinqüència ni amb quins efectius humans.

Tot i no esmentar-ho directament, si membres de la Plataforma actuen en matèria de seguretat, s’obriria la porta a una perillosa i il•legal acció parapolicial de milícia ciutadana. Per això la resposta del govern municipal, representat per l’alcalde Josep Camprubí, i del regidor de Seguretat Ciutadana, José Luis Buenache, anava en la línia d’advertir a la Plataforma per Catalunya que no seran permeses accions d’aquesta naturalesa ni a la plaça Gispert ni a la resta de la ciutat. Ara, caldrà veure si la PxC fa alguna cosa o només utilitza el tema per intentar esgarrapar vots.

Denúncia falsa

La darrera acció feta per la PxC a Manresa va ser anunciar que havia denunciat a la Policia Local un total de set comerços regentats per immigrants per incompliment d’horaris comercials el dia 1 de maig. La resposta del govern municipal tripartit va ser que la Policia Local de Manresa no tenia registrada cap denúncia per aquest motiu durant la festa de l’1 de maig. La regidora de Comerç, Mar Canet, va explicar que en altres situacions L’Ajuntament havia rebut avisos d’associacions de comerciants que sí que han servit per obrir expedients sancionadors. Ha estat en casos en què es pot comprovar l’obertura de l’establiment durant la mateixa festivitat.

PP I PXC VOTEN EN CONTRA DE POSAR LA BANDERA GAI A LA FAÇANA DE L’AJUNTAMENT

Redacció Manresa.- El ple de L’Ajuntament va aprovar dilluns una moció que declara Manresa «respectuosa amb la diversitat sexual» i instaura que es desplegarà una bandera gai a la façana del 26 al 28 de juny. La proposta aprovada inclou la creació d’una Taula Transversal per a la promoció dels drets de lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals que agruparà diverses regidories i que impulsarà «programes i accions de sensibilització que, des de tots els àmbits, promoguin el respecte i la defensa dels drets». La moció sol•licita al Parlament Europeu que els matrimonis entre persones del mateix sexe –celebrats en països on són legals– tinguin validesa al conjunt de la Unió Europea. La proposta no va tenir el suport dels regidors del PP i PxC. El regidor d’aquesta darrera formació, Albert Pericas, va dir que la bandera no s’havia de posar a la façana però es podia buscar un altre indret de propietat municipal. Segons Xavier Javaloyes (PP), les banderes que ja hi ha representen el conjunt de la ciutadania i es pot habilitar una asta en un altre punt emblemàtic perquè els col•lectius puguin divulgar els seus legítims requeriments.

LA VOTACIÓ

22 a 23 vots Només populars i plataforma en contra

Els 2 regidors del PP i l’únic representant de PxC van votar en contra de posar la bandera de l’arc de Sant Martí el cap de setmana de celebració del dia de l’orgull gai. La CUP va demanar al tripartit que sigui encara més agosarat contra la discriminació