Noticias municipales

Torelló, 27/08/2012; PxC, critica que se haya dejado la escuela Marta Mata para celebrar el Ramadán

26/08/2012 - Torelló

COMUNICADO DE PRENSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PXC)

El grupo municipal de PxC en Torelló se muestra molesto porque el Ayuntamiento ha dejado una escuela para celebrar el Ramadán.

Torelló.- Redacción.- El grupo municipal de PxC en el  consistorio torellonense,  se mostró molesto y criticó que el Ayuntamiento dejase un espacio público como es el colegio Marta Mata, para rezar durante todo un mes a  la Comunidad musulmana para poder celebrar el Ramadán.

El portavoz identitario de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep M. Soldevila manifestó que su grupo municipal “estaba indignado por la decisión tomada por el equipo de gobierno (CiU y ERC) que ha mantenido ocupados los equipamientos públicos desde el 20 de julio y hasta el el pasado domingo.”.

Los tres regidores que integran el grupo confirmaron también que la comunidad musulmana invitó el Ayuntamiento, las entidades y la ciudadanía a compartir el fin de un día de ayuno del Ramadán.

Soldevila, ha querido recordar el nombre de los regidores Jordi Casals, Carme Francolí, Concepció Villena, Xevi Lozano, Marc Fontserè y Roser Mas, aceptaron la invitación por parte de la comunidad musulmana y que asistieron al acto junto con el alcalde de Torelló, Santi Vivet.

De este modo todos los partidos políticos con representación en el  consistorio torellonense estuvieron presentes a excepción de PXC que siguiendo su línea denuncia “la complicidad entre los partidos políticos del pueblo y la comunidad magrebina”.

PxC

Torelló, 27 de agosto de 2012

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

WWW.RADIOONA.CAT, 21/08/2012; PxC molesta perquè van cedir un espai del Marta Mata a la comunitat musulmana

Torelló Redacció.-  El grup municipal de PxC a Torelló es mostra contrari que la comunitat musulmana del municipi hagi disposat dels espais del gimnàs de l’Escola Marta Mata per celebrar el Ramadà. Els tres regidors que integren el grup manifesten que es mostren “indignats” per la decisió presa per l’equip de govern (CiU i ERC) que ha mantingut ocupats els equipaments públics des del 20 de juliol i fins el diumenge passat.

L’Ajuntament ja va informar en el seu moment que el col·lectiu musulmà va cursar una sol·licitud per poder disposar d’un espai per a fer les seves celebracions durant aquest mes. El consistori va atendre la petició, ja que en d’altres ocasions, també es van cedir espais de centres escolars a entitats del municipi i, fins i tot, per pernoctar-hi. Es va considerar que la millor opció era l’escola Marta Mata, ja que, acabat el curs escolar, els espais estaven disponibles i la zona té facilitats. Recordem que a finals de juliol la comunitat musulmana va convidar l’Ajuntament, les entitats i la ciutadania a compartir la fi d’un dia de dejuni del Ramadà. Per part de l’ens local hi va assistir l’alcalde, Santi Vivet, i els regidors Jordi Casals, Carme Francolí, Concepció Villena, Xevi Lozano, Marc Fontserè i Roser Mas.

D’aquesta manera tots els partits polítics amb representació al consistori torellonenc hi van ser presents a excepció de PXC que seguint la seva línia denuncia “la complicitat entre els partits polítics del poble i la comunitat magribina”.

EL 9 NOU, 24/08/2012; PÀG. 12 PxC critica que s’hagi deixat una escola per al Ramadà a Torelló

Torelló.- Redacció.-  El grup municipal de PxC a Torelló està “indignat” perquè l’Ajuntament ha cedit el gimnàs de l’escola Marta Mata a la comunitat musulmana per celebrar-hi el Ramadà. Han usat l’equipament públic des del 20 de juliol fins diumenge passat.

Els musulmans van sol·licitar disposar d’un espai per celebrar el Ramadà, i el consistori va atendre la petició. Es va considerar que la millor opció era l’escola, ja que l’espai estava disponible.