Noticias municipales

DIARI DE VIC, 16/11/2011; PÀG. 3 REBUTJADA UNA MOCIÓ DE PxC PER SUPRIMIR LA PAGA DE NADAL ALS CÀRRECS DE CONFIANÇA I EVENTUALS DE L’AJUNTAMENT DE VIC

22/11/2011 - Vic

Resum del 9 TV.

SI ha votat a favor, mentre que la resta de partits, CUP,PSC,ICV, CiU I ERC,ho han fet en contra

Vic.- Redacció.-
L’Ajuntament de Vic ha rebutjat suprimir la paga de Nadal als càrrecs de confiança i eventuals. Plataforma per Catalunya ha presentat una moció al ple ordinari del passat dilluns en què es proposava la supressió d’aquesta quantitat que, segons el portaveu del partit, Josep Anglada, “podria arribar a estalviar fins a 33.000 euros”. El portaveu ha reconegut que no és “la solució definitiva als problemes de tresoreria del consistori”, però ajudaria a la situació de crisi.

El portaveu de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, ha assenyalat que la generalitat ja va suprimir la paga extra a molts alts càrrecs per “donar exemple” i sensibilitzar sobre la situació econòmica que viu el país. En aquest sentit, PxC ha proposat una “reacció solidària” de l’Ajuntament de Vic als problemes que viuen molts ciutadans.

Anglada ha assenyalat que la supressió de la paga extra que ha proposat el seu partit és “simbòlica” perquè, ha dit, és “conscient” que no resoldrà els problemes de les finances municipals. Tot i això, ha afegit que seria una “bona demostració per coherència i per ser els primers a aplicar mesures d’estalvi”.

Des de PxC han assenyalat que amb aquesta mesura es podria arribar a estalviar 33.000 euros amb les pagues extra dels càrrecs de confiança i eventuals, tot i que la xifra podria arribar als 55.000, euros si s’afegissin les pagues extra dels càrrecs polítics. Anglada ha parlat que els càrrecs polítics amb més dedicació al consistori cobren més de 4.000 euros.

WWW.ELTER.NET, 07/11/2011; REBUTJADA UNA MOCIÓ DE PxC PER SUPRIMIR LA PAGA DE NADAL ALS CÀRRECS DE CONFIANÇA I EVENTUALS DE L'AJUNTAMENT DE VIC

Vic.- ACN. –
L’Ajuntament de Vic ha rebutjat suprimir la paga de Nadal als càrrecs de confiança i eventuals. Plataforma per Catalunya ha presentat una moció al ple ordinari d’aquest dilluns en què es proposava la supressió d’aquesta quantitat que, segons el portaveu del partit, Josep Anglada, “podria arribar a estalviar fins a 33.000 euros”.

El portaveu ha reconegut que no és “la solució definitiva als problemes de tresoreria del consistori”, però ajudaria a la situació de crisi. L’alcalde de Vic, Josep Maria Vila d’Abadal (CiU), ha assenyalat que “els sous dels càrrecs de confiança ja han disminuït un 7% aquesta legislatura” i ha desmentit les xifres aportades per Anglada. SI ha votat a favor, la resta en contra.

El portaveu de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, ha assenyalat que la Generalitat ja va suprimir la paga extra a molts alts càrrecs per “donar exemple” i sensibilitzar sobre la situació econòmica que viu el país. En aquest sentit, PxC ha proposat una “reacció solidària” de l’Ajuntament de Vic als problemes que viuen molts ciutadans.

Anglada

Des de PxC han assenyalat que amb aquesta mesura es podria arribar a estalviar 33.000 euros amb les pagues extra dels càrrecs de confiança i eventuals, tot i que la xifra podria arribar als 50.000 euros si s’afegissin les pagues extra dels càrrecs polítics. L’alcalde de Vic, Josep Maria Vila d’Abadal, ha assenyalat que les xifres que ha aportat Anglada “no són correctes”. Si bé Anglada ha parlat que els càrrecs polítics amb més dedicació al consistori cobren més de 4.000 euros, el batlle ha replicat que en aquest cas, els regidors cobren 2.800 euros en 12 pagues.

La primera tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Vic, Anna Erra, ha destacat que l’Ajuntament “ja és sensible a la situació econòmica global”. En aquest sentit, Erra ha assenyalat que amb la nova legislatura s’ha reduït el nombre de càrrecs de confiança de 22 a 9. A més, els sous dels càrrecs electes però també els polítics ha disminuït en un 7% i no s’ha aplicat la pujada de l’IPC.

Segons Vila d’Abadal, “no es val a dir que l’equip de Govern no ha fet res”. Segons l’alcalde, “nosaltres cada dia som responsables de la nostra firma i això val alguna cosa”. Pel batlle, els sous no són arbitraris i van d’acord amb les responsabilitats que s’exerceixen.

Des d’ICV, Xavier Tornafoch, ha assenyalat que a un mes de cobrar la paga extra de Nadal, “la mesura pot generar inseguretat entre els treballadors”. I ha destacat que perdre aquesta percepció a aquestes alçades és “injust”. A més, ha assenyalat que la situació del consistori “no és tan greu” com per no poder mantenir aquest compromís amb els treballadors.

EL9NOU, 11/11/2011; PÀG. 8 VIC HAURÀ DE REPETIR LA VOTACIÓ SOBRE CASA COMELLA PERQUÈ ES PENSAVEN HAVER-HO APROVAT I NO ERA VERITAT

Calculaven que en tenien prou amb l’abstenció del PSC però feia falta majoria
absoluta i no la van obtenir

Vic.- Josep Comajoan.-
L’Ajuntament de Vic pensava haver aprovat al ple de dilluns una votació clau per poder vendre la Casa Comella. Els deu regidors de l’equip de govern, de CiU i ERC, hi van votar a favor; els nou de CUP, ICV-EUiA i SI, en contra, i els dos del PSC van abstenir-se.

Els quatre grups que van votar en contra al ple de dilluns van criticar que l’Ajuntament passés a mans privades un patrimoni cultural tan cèntric com la Casa Comella. Josep Anglada (PxC), a més, va criticar que se’l venguessin per un preu tan baix. Si s’ho volien vendre, havia d’haver estat abans. “Que han posat el preu els que estan interessats en la compra?”, va preguntar insinuant que ja se sap qui serà el comprador.

NOMÉS PxC I SI VOTEN A FAVOR DE SUPRIMIR LA PAGA DE NADAL DELS NOU CÀRRECS DE CONFIANÇA

El ple de dilluns va votar en contra una moció de PxC que demanava que, davant la situació de crisi, els nou càrrecs de confiança de l’Ajuntament de Vic no cobressin la paga de Nadal. Només va rebre el suport de SI. Segons Josep Anglada (PxC), l’estalvi seria d’uns 30.000 euros. “Seria un gest d’humilitat”, va dir el cap de l’oposició. La resta de grups van votar en contra. Des del govern, a més, es van discutir les xifres que va donar Anglada. El principal raonament per rebatre la moció, però, va ser que es podien conculcar uns drets laborals d’uns treballadors de l’Ajuntament, per molt càrrecs de confiança que siguin.

WWW.OSONA.COM, 07/11/2011; ERC I CIU TIREN ENDAVANT LA VENDA DE CASA COMELLA GRÀCIES A L’ABSTENCIÓ DEL PSC

L’Ajuntament de Vic ha celebrat un ple de més de quatre hores, marcat per la necessitat d’optimitzar serveis i obtenir recursos. Mas d’en Bigues, Museu de l’Art de la Pell, i subvencions a les escoles bressol han estat els altres temes estrella de la sessió.

Vic.- Redacció.-
L’Ajuntament de Vic ha celebrat aquest migdia una sessió del ple municipal, marcada pels temes relacionats amb la crisi econòmica i la necessitat d’optimitzar serveis i patrimoni. L’acte ha durat més de quatre hores.

Un dels tema principals que s’ha aprovat és la desqualificació de bé afecte a un servei públic de la Casa Comella. Aquesta acció, en definitiva, permetrà la venda de la part de l'Ajuntament de l’històric immoble (primer pis i jardins), que ja s'ha començat a preparar. Els partits de l’oposició s’han mostrat molt crítics amb la proposta per la “manca de transparència” del procés i fins i tot PxC ha arribat a demanar que es retirés el punt de l’ordre del dia. Finalment, la iniciativa ha prosperat gràcies a l’abstenció del PSC, ja que la resta de grups de l’oposició hi ha votat en contra. Casa Comella sortirà a subhasta per un preu inicial de 800.000 euros.

Cues per comprar Casa Comella

Un dels punts que s’ha debatut llargament ha estat l’aprovació de la desafectació de la qualificació jurídica de domini públic per estar afecta a un servei públic de l’edifici Casa Comella. Aquest punt ha estat aprovat gràcies els vots de l’equip de govern (CiU i ERC) i l’abstenció del grup PSC. La resta de grups hi han votat en contra.

Tots els grups de l’oposició han estat molt crítics amb la decisió i amb les formes de l’equip de govern (han lamentat que se n’assabentessin per la premsa). Xavier Tornafoch (ICV-EUiA) ha qualificat la venda com un “despropòsit”. La CUP ha lamentat que el patrimoni arquitectònica passés a mans privades i PxC ha demanat que es retirés el punt de l’ordre del dia i s’obrís un debat més calmat amb totes les forces del consistori.

Qui ha salvat els mobles a l’equip de govern, al final ha estat el PSC, amb l’abstenció dels seus dos regidors. Jacint Raurell ha lamentat la manca de debat previ però “entén” que es plantegi la venda de Casa Comella. L’immoble necessita una reforma urgent molt costosa, molt difícil d’assumir per l’Ajuntament.

El Mas de Bigues, deficitari

El consistori ha donat per finalitzada l’encomana de gestió de la Fundació Educació i Art pel servei municipal Aula de Música Moderna de Vic que fins ara s’oferia des del Mas de Bigues. La decisió implica l’acomiadament de les dues persones que hi estaven treballant. El punt s’ha aprovat amb el vot a favor de CiU i ERC. Si, ICV-EUiA i la CUP han votat en contra. PxC i PSC s’han abstingut.

Tots els partits de l’oposició han recriminat a l’equip de govern la poca transparència del procés.

El conveni de les escoles bressol, decisió salomònica

El ple també ha aprovat el conveni entre el Departament d’Educació i l’Ajuntament de Vic en referència a acceptar les subvencions pel funcionament dels centres educatius de primer cicle d’educació infantil pel curs 2010-2011. Aquestes són 131.200 euros per a l’Escola Bressol Municipal Horta Vermella; 129.600 euros per a l’EBMVIC Els Caputxins i 112.000 euros EBMVIC Serra-de-Senferm.

Totes les mocions, rebutjades

Les tres mocions presentades han estat rebutjades. PxC havia proposat instar a la Generalitat que bloquegés les prestacions de renda mínima d’inserció (RMI) als immigrants extracomunitaris i que els càrrecs de confiança municipals deixessin de cobrar la paga extra de Nadal. Tots els grups hi han votat en contra, excepte SI a la segona, ja que PxC ha acceptat incloure un afegitó que feia extensiva la proposta als regidors de l’equip de govern i de l’oposició.

Finalment, el document ha estat tombat amb la suma dels vots de CiU i PxC. Josep Anglada, portaveu d’aquesta última formació, ha titllat la proposta de “brindis al sol que no servirà per res”.
En Breu

Vic es postula com a capital de la cultura catalana per l’any 2016. Aquesta proposta ha estat aprovada per unanimitat per tots els grups polítics representats al ple. A la vegada, el regidor de Cultura, Joan López, ha explicat que serà al gener del pròxim any 2012 quan se sabrà si definitivament Vic gaudirà d’aquesta distinció.

WWW.EL9NOU.CAT, 07/11/2011; L'AJUNTAMENT DE VIC AMPLIA EL CAPITAL DE L'EMPRESA QUE HA DE GESTIONAR EL NOU PARC TECNOLÒGIC EN 40.000 EUROS

La proposta d'alcaldia s'ha aprovat al ple amb els vots a favor de PSC, ICV, PxC, SI, ERC i CIU.

Laura Busquets .- ACN .-
L'Ajuntament de Vic ha acordat en el ple ordinari celebrat aquest dilluns que ampliarà el capital de Parctec Vic SL, empresa que ha de gestionar el nou Parc Tecnològic de la ciutat, amb una injecció de 40.000 euros. La proposta d'alcaldia s'ha aprovat amb els vots a favor de PSC, ICV, PxC, SI i l'equip de Govern format per CiU i ERC. L'alcalde de Vic, Josep Maria Vila d'Abadal, ha explicat que calia tirar endavant el projecte, "una aposta d'innovació que ha de crear riquesa, coneixement i llocs de treball". Per la seva banda, el portaveu d'ICV, Xavier Tornafoch, ha assenyalat que "si una empresa no es capitalitza, no funciona" i ha afegit que amb el nou Parc Tecnològic, "la ciutat guanyarà patrimoni".

Des de PxC, Josep Anglada, ha destacat que la operació "no es pot deixar passar perquè és molt bona". Tot i que ha criticat el plantejament inicial que ha qualificat de "faraònic" s'ha congratulat pel projecte actual que ha definit com a "més ajustat als temps que corren".

Des del PSC, el seu portaveu, Jacint Raurell, ha fet referència al fet que calia ampliar el capital de l'empresa Parctec Vic per aprofitar els 1'2 MEUR d'inversió ja atorgada i el fet que no tindrà cap cost per l'ajuntament. D'aquest muntant, 600.000 euros provenen d'un Feder, la Diputació de Barcelona aporta 300.000 euros i la Universitat de Vic 300.000 més.

La CUP hi ha votat en contra al•legant que si l'Ajuntament de Vic no té crèdit, "no pot assumir més despesa".

WWW.EL9NOU.CAT, 07/11/2011; L'OPOSICIÓ DE VIC, CRÍTICA AMB EL FINAL DEL MAS DE BIGUES

Vic.- Redacció.-
CiU i ERC defensen que en temps de retallades, l'Ajuntament no té per què pagar uns bucs d'assaig. CUP, ICV i SI van votar contra la mesura. PxC i PSC es van abstenir.

WWW.EL9NOU.CAT, 07/11/2011; L'ABSTENCIÓ DEL PSC SALVA L'EQUIP DE GOVERN DE VIC DE PERDRE UNA VOTACIÓ SOBRE LA VENDA DE CASA COMELLA

Vic.- Josep Comajoan.- PxC,
CUP, ICV i SI han votat en contra de la proposta de l'equip de govern, de CiU i ERC, de desafectar la seva part de la Casa Comella com a servei públic. Només l'abstenció del PSC, in extremis i negociada a última hora, ha salvat l'equip de govern de perdre la votació.
L'Ajuntament es vèn Casa Comella per 800.000 euros. La majoria de grups de l'oposició ha retret a l'equip de govern que s'hagués d'assabentar de la venda per EL 9 NOU. També els han retret que, per un part, s'inverteixi més d'un milió d'euros en la rehabilitació de la Casa de la Convalescència, que no serà propietat de l'Ajuntament, i per una altra, s'hagin de vendre patrimoni cultural com la Casa Comella.

L'alcalde, Josep M. Vila d'Abadal, ha insistit que la protecció de Casa Comella no depèn que el propietari en sigui l'administració o un privat. Respecte el preu, que l'oposició li ha retret que és barat, ha dit que és el que ha fixat l'arquitecte municipal a partir d'uns barems.

El cap de l'oposició, Josep Anglada (PxC), ha insinuat que el preu l'ha fixat el que segurament acabarà sent el comprador de la casa, del qual no ha dit el nom. Vila d'Abadal li ha dit la venda es fa via subhasta i que la casa la comprarà qui en pagui més diners.

Jacint Raurell (PSC) ha dit que discrepava de les formes com s'ha plantejat la venda de la Casa Comella, però ha reconegut estar d'acord amb l'operació. Ha donat un seguit d'arguments, no només econòmics, sinó també de tipus arquitectònic i urbanístic.

WWW.ELTER.NET, 07/11/2011; L'AJUNTAMENT DE VIC AMPLIA EL CAPITAL DE L'EMPRESA QUE HA DE GESTIONAR EL NOU PARC TECNOLÒGIC EN 40.000 EUROS

Vic.- ACN. –
L’Ajuntament de Vic ha acordat en el ple ordinari celebrat aquest dilluns que ampliarà el capital de Parctec Vic SL, empresa que ha de gestionar el nou Parc Tecnològic de la ciutat, amb una injecció de 40.000 euros. La proposta d’alcaldia s’ha aprovat amb els vots a favor de PSC, ICV, PxC, SI i l’equip de govern format per CiU i ERC.

D’altra banda el ple ha aprovat altres punts entre els quals en destaca la voluntat del consistori de que la ciutat de Vic esdevingui capital de la cultura catalana per l’any 2016. Aquesta proposta va ser aprovada per unanimitat per tots els grups polítics representats al ple municipal de Vic.