Noticias municipales

Vic, 14/01/2013; El pleno de Vic aprueba una moción de PxC para pedir la continuidad del registro civil público y gratuito

18/01/2013 - Vic

COMUNICADO DE PRENSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

El Ayuntamiento de Vic aprueba una moción presentada por PxC pidiendo la continuidad de un registro Civil público y gratuito para defender las competencias municipales en la celebración de matrimonios civiles.

Vic | Redacción.- El Ayuntamiento de Vic aprobó el pasado pleno una moción de Plataforma per Catalunya (PxC), para pedir la continuidad de un registro Civil de gestión totalmente pública y gratuita y para defender las competencias municipales en la celebración de matrimonios civiles. La moción estuvo aprobada por 16 votos a favor PxC, CiU, PSC e ICV dos en contra SI y CUP y dos abstención ERC. La otra moción que presentaba PxC, pedía que el Ayuntamiento de Vic, como representante de todos sus vecinos, solicite al Gobierno español que se oponga públicamente a la entrada de Turquía en la Unión Europea. La moción tan sólo tuvo los votos favorables de PxC.

En este sentido, Anglada aseguró que “tenemos que ser conscientes que la entrada de Turquía a la Unión Europea implicaría la presencia de un Estado de mayoría musulmana en las instituciones europeas, y esto implicaría que su poder en las instituciones de la UE sería determinante”, añadiendo “si Turquía aconteciera algún día nuevo miembro de la Unión Europea, la puerta de Europa estará definitivamente abierta a países no europeos como Marruecos, Túnez o Argelia, y esto representaría que las nuevas fronteras exteriores se fijarán en el Irán, Irak y Siria, puntos conflictivos del Oriente Medio”. El líder identitario acabo recordando que “desde Plataforma per Catalunya continuaremos luchando en contra de la islamización de Cataluña, de España y de Europa”.

En lo referente a la moción que presentó ICV por la memoria de las víctimas del bombardeo franquista sobre Vic, en su 74 aniversario, y donde se pedía también un acto de homenaje al que fue el último alcalde republicano de Vic, Marià Serra Badell, Anglada señaló que “no podemos apoyar una moción que no quiera reconocer a todas las víctimas de la violencia que se produjeron a lo largo de toda la Guerra Civil fueran del bando que fuera, o que no reconoce a todas aquellas personas que sufrieron persecución, en la forma que fuera, por razón de sus convicciones políticas, ideológicas, morales o religiosas”. Sobre el alcalde republicano, Anglada dejó claro que “no seremos nosotros quien pondremos en entredicho la valía del Sr. Sierra Badell, ni sus virtudes personales, familiares o empresariales”, pero también quiso dejar constancia que “a pesar de ser elegido alcalde el 1931, en las famosas elecciones del 12 de abril, las perdió en 1934, y cuando recuperó la alcaldía lo hizo en julio de 1936, pero lo hizo suplantando al alcalde que había sido democráticamente elegido por otras fuerzas políticas, por lo tanto es una actitud que se tendría que considerar nada democrática”.

Sobre la moción que presentó la CUP donde pedía instar el nuevo gobierno de la Generalitat a retomar las comisiones de investigación sobre la gestión en el ámbito sanitario y sobre las cajas de ahorro catalanas, la regidora Marta Riera señaló que “PxC está totalmente a favor de reabrir las comisiones de investigación, pero parece ser que esto ya ha sucedido y por lo tanto la moción ya no té sentido” no por esta razón dijo Riera “pedimos transparencia y honestidad cosa imprescindible para la salud democrática y la regeneración democrática que tanto hace falta”. Para acabar Riera dijo que “por ética pediríamos no dejar que ningún miembro de CiU ni del PSC ostenten ninguna presidencia en las dos comisiones de investigación para ser los partidos con más casos de corrupción declarados en Cataluña”.

En el apartado de ruegos y preguntas PxC hizo un total de 5 preguntas acabando así con un pleno que duró tres horas y media.

PxC

Vic, 14 de enero de 2013

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

WWW.NACIODIGITAL.CAT, 15/01/2013; Vic es declara «lliure de fracking»

Vic és el primer municipi d’Osona que es declara "lliure de fracking".

Redacció.-  El ple de Vic ho va aprovar ahir a la tarda per unanimitat, fruit d’una moció presentada per ICV-EUiA. La decisió va rebre el suport d’una trentena de membres de la Plataforma Aturem el Fracking (PAF), entre els qui hi havia diversos representants del Grup de Defensa del Ter (GDT), que van ser presents a la sessió vestits amb unes “granotes” blanques i amb mascaretes.

El text de la moció, a més de declarar Vic “municipi lliure de fracking”, també exigeix a la Generalitat que no atorgui els permisos a l’empres Montero Energy per iniciar les prospeccions d’hidrocarburs a la comarca.

Vuit municipis d’Osona afectats per les prospeccions

A Osona, ja hi ha vuit municipis afectats (entre els quals no hi apareix Vic) per les primeres prospeccions, per tal d’investigar la presència d'hidrocarburs. Tal i com passa en altres sol·licituds –encara no concedides- en altres comarques de la Catalunya Central, hi ha el temor que aquestes prospeccions obrin la porta a l'extracció d'hidrocarburs amb la tècnica del fracking.

Tots els grups del consistori s’han mostrat molt satisfets per l’acord unànime al qual s’ha arribat. “No hi ha estudis d’impacte ambiental que certifiquin que aquesta tecnologia es innòcua en el temps. El fracking pot produir danys rellevants i importants”, ha dit Jacint Raurell (PSC). En el mateix sentit s’ha expressat el portaveu de la CUP, Nil Puigvila: “Davant d’una activitat que no està demostrat que sigui innòcua s’ha d’aturar”. Joan Carles Fuentes (PxC), per la seva banda, ha reclamat a l’Estat espanyol que prohibeixi aquesta tècnica al territori.

WWW.OSONA.COM, 14/01/2013; Vic retrà homenatge a les víctimes dels dos bàndols de la guerra civil

El ple desencalla d’una manera salomònica un debat que feia anys que cuejava. El consistori també es compromet a fer un estudi de la figura de Marià Serra i Badell, per tal de fer-li un reconeixement, si s’escau.

Vic.- Pere Pratdesaba.- L’Ajuntament de Vic va desencallar, en el ple celebrat ahir, l’homenatge a les víctimes de la guerra civil i al darrer alcalde republicà de la ciutat, Marià Serra i Badell. La proposta ja s’havia presentat al ple en diverses ocasions en anys anteriors, els últims el 2004 i el 2009, però no havia prosperat mai. Aquesta vegada, però, i després d’una intervenció salomònica de l’alcalde Josep M. Vila d’Abadal (CiU), es va tirar endavant.

Vila d’Abadal va plantejar que es delegués a un historiador local un estudi exhaustiu de la figura de Serra i Badell i, si s’esqueia, es va comprometre a fer-li un reconeixement, en un temps màxim de sis mesos. També va proposar que es fessin dos homenatges, per separat, a les víctimes dels dos bàndols de la guerra civil. ICV-EUiA va acceptar i la moció va prosperar, amb el vot de tots els partits, menys PxC, que es va abstenir.

Pujades moderades del taxi i el bus

El ple també va aprovar per unanimitat declarar el municipi "lliure de fracking" i
una pujada del servei del taxi d’un 3%. També un increment de les tarifes de transport de bus urbà, en concret, de les targetes T10 i T10 social, que queden en 9 i 8,20 euros respectivament. El bitllet senzill es mante en 1,75 euros. Aquesta pujada es va tirar endavant amb el suport de l’equip de govern (CiU i ERC), PSC i PxC. SI es va abstenir i la CUP i ICV-EUiA hi van votar en contra. En aquest punt, també es va acordar modificar la freqüència del transport a  la Guixa, Gurb i Calldetenes, que serà d’una hora i no de mitja com fins ara, per tal de reduir costos.

El ple també va aprovar una modificació dels crèdits del pressupost del 2013, en incloure una subvenció del SOC de 708.410 euros, per al Pla de barris centre i sud. Aquesta dotació no es va preveure inicialment.

Pel que fa a la resta de mocions, va prosperar una proposta de PxC on es demanava la continuïtat de l’actual sistema de registre civil, públic i gratuït, en el competències municipals de la celebració de matrimonis. En la reforma que proposa el govern central, els alcaldes i regidors no podran celebrar casaments, que es restringiran als notaris, amb el seu consegüent augment cost, segons va defensar Joan Carles Fuentes (PxC). La moció es va aprovar amb el suport de PxC, CiU, PSC. La CUP i SI i van votar en contra i ICV-EUiA es va abstenir.

Les altres dues mocions es van rebutjar, una de PxC contra l’entrada de Turquia a la Unió Europea, i una segona de la CUP, per instar la Generalitat a reprendre les comissions d’investigació en l’àmbit sanitari i les caixes d’estalvi, que es van suspendre amb motiu de les eleccions.

EL PLE, EN BREU. PREGUNTES PxC

Les torratxes i jardineres del carrer Manlleu no són fixes perquè hi puguin passar camions d’obres

Durant el 2012, la Guàrdia Urbana ha controlat un total de 20.270 cotxes al carrer Mossèn Godayol. Un 10,5%, 2.038, excedien la velocitat (+ 50km/h). Una part molt petita d’aquesta quantitat, els que han superat els 60 km/h, han estat multats.

Vic es declara municipi «lliure de fracking»

El ple de l’Ajuntament aprova per unanimitat la seva oposició a aquesta tècnica d’extracció d’hidrocarburs. El debat ha rebut el suport d’una trentena de membres de la PAF i el GDT, que han protagonitzat una acció reivindicativa.

El ple també ha aprovat lleugerament a l’alça la modificació d’algunes de les tarifes del taxi i del transport urbà, en concret les de la targetes T10 i T10 social, retre dos homenatges a les víctimes de la guerra civil, dels dos bàndols, per separat, i estudiar un reconeixement del darrer alcalde republicà, Marià Serra i Badell.

Vuit municipis d’Osona afectats per les prospeccions

Tots els grups del consistori s’han mostrat molt satisfets per l’acord unànime al qual s’ha arribat. “No hi ha estudis d’impacte ambiental que certifiquin que aquesta tecnologia es innòcua en el temps. El fracking pot produir danys rellevants i importants”, ha dit Jacint Raurell (PSC). En el mateix sentit s’ha expressat el portaveu de la CUP, Nil Puigvila: “Davant d’una activitat que no està demostrat que sigui innòcua s’ha d’aturar”.  Joan Carles Fuentes (PxC), per la seva banda, ha reclamat a l’Estat espanyol que prohibeixi aquesta tècnica al territori.

EL 9 NOU, 18/01/2013; PÀG. 9 i 14 Vic es declara municipi lliure de ‘fracking’ per unanimitat dels grups municipals

Vic.-  Josep Comajoan.-   Vic es va declarar dilluns municipi lliure de fracking, la contaminant tècnica d’extracció de gas per la qual una multinacional ha demanat a la Generalitat un permís a diversos municipis d’Osona. Entre ells, el de Vic. Ho va fer per unanimitat dels set grups municipals i en presència d’una trentena llarga d’activistes de la Plataforma Aturem el Fracking (PAF) que van assistir al ple, molts d’ells vestits amb granota blanca i mascaretes antigàs.

La moció la va presentar en nom de la plataforma el grup d’ICV-EUiA. Previ al debat, el portaveu d’ICV, Xavier Tornafoch, va demanar que fos un portaveu de la PAF qui exposés els motius per aprovar la moció.

Joan Carles Fuentes (PxC) va fer una altra dissertació de les seves amb diversos elements tècnics sobre els riscos del fracking.

Vic finalment obre la porta a fer un homenatge a l’alcalde republicà Marià Serra Badell

L’alcalde accepta fer-ho, tot i que encarregarà un estudi a un historiador que l’avali

L’Ajuntament de Vic ha obert sembla que definitivament la porta a fer un reconeixement a Marià Serra Badell, que va ser-ne alcalde de 1931 a 1933 i de 1936 a 1938, en aquesta última etapa en plena Guerra Civil. Dilluns es va aprovar al ple una moció en aquest sentit presentada inicialment per ICV-EUiA i que van assumir tots els grups excepte PxC, un cop reformada a partir d’unes propostes que va plantejar l’alcalde, Josep M. Vila d’Abadal (CiU).

La moció inicial d’ICVEUiA proposava un homenatge institucional a Marià Serra Badell i una declaració i un homenatge institucional a les víctimes dels bombardejos de l’aviació feixista sobre la població civil de Vic el 21 de desembre de 1938 i el 20 i 25 de gener de 1939. La moció, com les altres vegades que s’havia debatut al ple de Vic, semblava abocada al fracàs. No només CiU i PxC no hi votaven a favor, sinó tampoc el PSC, que l’última vegada, el 2009, ja ho havia fet en contra. Només semblava tenir el suport d’ICVEUiA, la CUP, ERC i SI. PxC va ser l’únic que no va votar la moció consensuada entre els altres grups i es va abstenir.

CONSTI EN ACTA

Ballana, en campanya. PxC va demanar pels fulletons que s’han repartit pels comerços amb la foto de Joan Ballana, regidor de Seguretat. Josep Anglada va demanar si això ja era campanya per declarar Ballana candidat d’ERC a les pròximes municipals. Aquest va defugir la broma i li va explicar que és la carta de serveis de la regidoria.