Noticias municipales

Vic, 02/10/2012; El concejal de Convivencia y Seguridad, Joan Ballana, no hace nada para impedir que dejen encerrados a los concejales de Plataforma per Catalunya en unas dependencias municipales

02/10/2013 - Vic

COMUNICADO DE PRENSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Anglada: "No descartamos poner una demanda vía contencioso administrativo, a la persona que ordenó dejarnos encerrados en unas dependencias municipales".

Vic | Redacción. - El concejal y jefe de la oposición del grupo municipal de Plataforma per Catalunya (PxC ) en el Ayuntamiento de Vic, Josep Anglada , ha dirigido un escrito al Inspector de la Guardia Urbana de Vic el Sr. Antonio Jurjo, solicitando el nombre del responsable que le ordenó dejar cerrados los concejales de PxC en el edificio donde tienen ubicado el despacho de su grupo municipales los pasados ​​días 20 , 23 y 26 de septiembre. En el mismo sentido, Anglada, también he entrado una instancia en el Ayuntamiento de Vic pidiendo el nombre del responsable político que ha dado estas órdenes, por considerar que podría ser responsable de una posible negligencia hacia los concejales de Plataforma per Catalunya.

Los hechos comenzaron el pasado viernes, 20 de septiembre, cuando los concejales de Plataforma per Catalunya se dirigieron al despacho que su grupo municipal tiene ubicado en la Plaza D. Miquel de Clariana, con la sorpresa de encontrarse la cerradura cambiada de la entrada del edificio que da acceso a los despachos de los grupos municipales. Fue entonces ya través de la mediación de un miembro del equipo de gobierno, cuando la Guardia Urbana se presentó en el lugar de los hechos y abrió la puerta principal para que los concejales pudieran acceder a su despacho. La sorpresa en mayúscula, fue cuando los agentes de la Guardia Urbana les comunicó que tenían órdenes de dejarlos cerrados, y que cuando terminaran el trabajo sólo debían llamar a la Guardia Urbana para que los fueran a abrir.

Anglada, que ha calificado los hechos de "lamentables y muy graves" ha señalado que "estamos ante una conducta negligente instada no sabemos por quién". Una conducta, que según Anglada no ha hecho más que "privándonos transitoriamente de un derecho fundamental como es la libertad deambulatoria, consagrado en el artículo 19 de la Constitución”. En este sentido,
Anglada se ha referido al concejal de Convivencia y Seguridad, Joan Ballana, asegurando que "es una persona que ha demostrado no estar capacitada para ejercer su cargo, ya que él era conocedor de los hecho y no hizo nada para impedirlo".

Finalmente, Anglada ha manifestado que "aunque el problema esté resuelto satisfactoriamente, una vez sepamos el nombre del responsable no descartamos poner la correspondiente demanda vía contencioso administrativo al responsable de los hechos".

PxC

Vic, 2 de octubre de 2013

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

WWW.E-NOTICIES.CAT, 02/10/2013; La Guàrdia Urbana deixa tancats els regidors de PxC en unes dependències municipals

Anglada apel·la a la "llibertat deambulatòria"

Redacció.-  El grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) a l'Ajuntament de Vic ha denunciat que la Guàrdia Urbana va deixar els regidors d'aquesta formació  tancats en dependències municipals el pasat 20 de setembre.

Segons la formació que lidera Josep Anglada, els regidors de la seva formació no van poder entrar al despatx municipal al "trobar-se el pany canviat de l’entrada de l’edifici que dona excés als despatxos dels grups municipals".

Després de trucar a la policia local per accedir-hi a l'immoble, "la sorpresa en majúscula, va ser quan els agents de la Guàrdia Urbana els van comunicat que tenien ordres de deixar-los tancats, i que quan acabessin la feina tan sols havien de telefonar a la Guàrdia Urbana perquè els anessin a obrir", han remarcat.

Anglada ha acusat el consistori de la privació "d'un dret fonamental com és la llibertat deambulatòria, consagrat a l'article 19 de la Constitució". En aquest sentit, ha carregat contra el regidor de Convivència i Seguretat, Joan Ballana, del qual ha dit que és "una persona que ha demostrat no estar capacitat per exercir el seu càrrec, ja que ell era coneixedor dels fet i no va fer res per impedir-ho".

"Encara que el problema estigui resolt satisfactòriament, un cop sapiguem el nom del responsable no descartem posar la corresponent demanda via contenciós administratiu al responsable dels fets", ha conclòs el dirigent ultra.

WWW.OSONA.COM, 03/10/2013; Josep Anglada s'enfada perquè els seus regidors s'han de tancar a dins del local del partit

Continua la polèmica a la seu municipal de PxC del Palau de Bojons

Redacció.-  PxC ha emès un comunicat on mostra el seu enuig perquè alguns dels seus regidors a Vic van haver de quedar-se tancats  a dins de la pròpia seu del grup municipal, al Palau de Bojons, els dies 20, 23 i 26 de setembre, després de comprovar que el pany estava canviat. Josep Anglada, cap de la formació, ha enviat un escrit a l’Inspector de la Guàrdia Urbana de Vic, Antonio Jurjo, i ha redactat una instància a l’Ajuntament sol·licitant-li el nom del responsable. Anglada no descarta un contenciós administratiu pel que ell considera “una conducta negligent i lamentable” que els ha privat “d’un dret fonamental com és la llibertat deambulatòria, consagrat a l´article 19 de la Constitució”.

Els fets es van iniciar el passat divendres a la nit, 20 de setembre, quan diversos regidors de PxC es van dirigir al despatx del Palau de Bojons i van trobar el pany canviat de l’entrada de l’edifici. A través de la mediació d’un membre de l’equip de govern, la Guàrdia Urbana es va presentar al lloc i els va obrir la porta principal, però els va comunicar que tenien ordres de deixar-los tancats, i que quan acabessin la feina tan sols havien de telefonar-los perquè els anessin a obrir. Els fets es van repetir els dies 23 i 26 de setembre.

El regidor de Convivència i Seguretat, Joan Ballana, sobre qui recauen totes les crítiques d’Anglada, ha tret ferro a l’assumpte i ha explicat a Osona.com que només es tracta d’un incompliment de les normes d’ús de les seus dels partits municipals, aprovades pel mateix Ajuntament. “Per accedir als locals del Palau de Bojons hi ha uns horaris. Si s’hi vol entrar en hores excepcionals, a la nit, com ha estat el cas dels regidors de PxC, s’ha de comunicar per escrit, via instància, i la Guàrdia Urbana els vindrà a obrir”, explica Ballana. Pel que fa al pany, s’ha canviat per evitar precisament aquests incompliments d’horaris.

Uns locals que porten cua

El local del grup municipal de PxC al Palau de Bojons s’ha vist embolicat en alguna altra polèmica en els últims mesos. En un dels darrers plens, alguns partits es van queixar que PxC feia servir el local com a seu del partit i que d’allà en sorgeixen propostes discriminatòries vers els immigrants.

La polèmica va tenir continuïtat en una tertúlia al Canal Taronja on hi eren presents Anglada i Ballana. El líder de Plataforma per Catalunya va amenaçar el regidor de Convivència i Seguretat, i responsable de la Guàrdia Urbana, tot dient-li que "si és tan valent i tan patriota, vingui al nostre local, vingui al local, vingui al local...! I vostè podria pujar els vint-i-cinc graons, però no sap com els baixaria!".