Noticias municipales

WWW.EL9.CAT, 24/12/2010; EL CONSELL COMARCAL D'OSONA APROVA UN PRESSUPOST DE 27,5 MILIONS

23/12/2010 - Vic

Redacció.- Tota l'oposició hi ha votat en contra. Representa una disminució de 6 milions d'euros respecte a l'any anterior. La Fundació Habitatge ha estat un dels punts de més discussió.

El pressupost del Consell Comarcal previst per a l'exercici de 2011 és de 27.500.000 euros, 6.000.000 euros menys que l'any anterior tant pel que fa a ingressos com a despeses.

El president de la comissió d'Hisenda, Jaume Puig, ha destacat que han estat 'molt prudents' a l'hora d'elaborar aquests pressupostos i tot i que hi haurà 'algunes inversions que segurament finalment arribaran', no ho han inclòs al pressupost.

El líder de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, ha qualificat aquest pressupost de 'dolent' i l'ha comparat amb els tres anteriors que s'han presentat afirmant que 'són pràcticament iguals' i, per tant, 'continuistes'. Anglada ha aprofitat el seu torn de parla per suggerir a l'equip de govern que 'per un major estalvi', es podria 'reduir' el volum de consellers. I ha conclòs dient que '33 consellers potser són una mica massa'.

EL 9 NOU, 27/12/2010; PÀG. 27 EL CONSELL D’OSONA APROVA UN PRESSUPOST DE 27,4 MILIONS AMB EL ‘NO’ DE L’OPOSICIÓ

AD.-
El Consell d’Osona va aprovar, dimecres al vespre, un pressupost de 27,4 milions per a l’any que ve. Els números van tirar endavant amb el vot de l’equip de govern (PSC, CiU i Independents). L’oposició (ERC, ICV-EUiA I PxC) hi va votar en contra.

El pressupost ordinari és molt similar al de l’any passat, quan era de 20,5. Ara puja a 21. El d’inversions, no. Aquest any se situen en 3,9 milions; l’any passat era d’11,6. El conseller d’Hisenda, Jaume Puig, de CiU, va explicar que s’havia elaborat seguint un criteri de prudència: “Hi ha inversions que poden acabar arribant però que no són segures”.

Josep Anglada (PxC) va ser el més contundent. “La majoria dels consellers que formen el govern no s’han ni llegit els pressupostos, perquè tant els fa”, va dir. I va centrarse a censurar la partida del projecte “Suma’t” per a joves sense feina perquè, va dir, “seran diners que aniran als seus amics immigrants”. En el torn de resposta, que es va fer intervenció per intervención

WWW.OSONA.COM, 23/12/2010; PRESSUPOST DEL CONSELL COMARCAL PER AL 2011 TORNA A CAURE EN PICAT

El ple aprova un pressupost de 27,5 MEUR, un 18,3% menys que l’any anterior. En dos exercicis, els números s’han reduït un 37,5%.

Laura Busquets.- ACN.-
El Consell Comarcal d'Osona ha aprovat durant el ple celebrat aquest dijous el pressupost pel 2011 amb els vots en contra d'ERC, ICV i PxC. El pressupost del Consell Comarcal previst per a l'exercici de 2011 és de 27,5 MEUR, sis milions d’ euros menys que l'any anterior tant pel que fa a ingressos com a despeses (un 18,3% menys).
Les xifres mostren amb virulència els efectes de la crisi econòmica, més si ens remetem al pressupost de l’any anterior. El 2010 ja es va retallar de manera dràstica (un 25%) i va baixar de 44 MEUR a 33,6 MEUR. Així, en dos anys, el pressupost del Consell Comarcal d’Osona s’ha reduït un 37,5%, o sia, 16,5 MEUR.

El líder de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, ha qualificat aquest pressupost de “dolent” i l'ha comparat amb els tres anteriors que s'han presentat afirmant que “són pràcticament iguals” i, per tant, “continuistes”. Anglada ha aprofitat el seu torn de parla per suggerir a l'equip de govern que “per un major estalvi”, es podria “reduir” el volum de consellers. I ha conclòs dient que “33 consellers potser són una mica massa”.

WWW.ELTER.NET, 24/12/2010; EL CONSELL COMARCAL D'OSONA APROVA EL PRESSUPOST PEL 2011 AMB ELS VOTS EN CONTRA D'ERC, ICV I PXC

Vic, |
El Consell Comarcal d’Osona ha aprovat durant el ple celebrat aquest dijous el pressupost pel 2011 amb els vots en contra d’ERC, ICV i PxC. El pressupost del Consell Comarcal previst per a l’exercici de 2011 és de 27.500.000 euros, 6.000.000 euros menys que l’any anterior tant pel que fa a ingressos com a despeses.

El president de la comissió d’Hisenda, Jaume Puig, ha destacat que han estat ‘molt prudents’ a l’hora d’elaborar aquests pressupostos i tot i que hi haurà ‘algunes inversions que segurament finalment arribaran’, no ho han inclòs al pressupost.

El líder de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, ha qualificat aquest pressupost de ‘dolent’ i l’ha comparat amb els tres anteriors que s’han presentat afirmant que ‘són pràcticament iguals’ i, per tant, ‘continuistes’. Anglada ha aprofitat el seu torn de parla per suggerir a l’equip de govern que ‘per un major estalvi’, es podria ‘reduir’ el volum de consellers. I ha conclòs dient que ’33 consellers potser són una mica massa’.
Fundació Habitatge

Un dels punts que ha portat força intercanvi dialèctic entre els diferents grups ha estat la Fundació Habitatge i Serveis del Consell Comarcal.
Aquesta fundació va ser promoguda per l’actual equip de govern, integrat per CiU, PSC i els independents, conjuntament amb Caixa Manlleu. L’objectiu de la fundació era impulsar habitatge protegit i residències per a la tercera edat