Noticias en Cataluña

Vic, 05/09/2012; Josep Anglada inicia los trámites de la querella contra el autor de Xenofobia en Cataluña

05/09/2012

COMUNICADO  DE PRENSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Josep Anglada, presidente de Plataforma per Catalunya (PxC), estará presente en el acto de conciliación que tendrá lugar este viernes, 7 de septiembre a las 13 horas en el Juzgado de Paz de Moià contra Xavier Rius Sant, como paso previo a la interposición de querella criminal por injurias y calumnias contra el bloguero.

Vic | Redacción.- El presidente de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada  Rius, está convocado este viernes, 7 de septiembre a las 13 horas en el Juzgado de Paz de Moià (Bages) para el acto de Conciliación previo a la interposición de Querella Criminal contra el supuesto periodista Xavier Rius Sant, por presuntos delitos de Calumnias y de injurias propinados  al líder identitario y al partido del cual es presidente.

En el contenido de la obra referida existen aproximadamente “una treintena de comentarios que podrían contener información injuriosa o calumniosa”, de los cuales se ha extraído un muestrario de cinco para el acto de conciliación haciéndolo concordar con el carácter amistoso de dicho acto y que es obligado por Ley.

Plataforma per Catalunya quiere dejar claro que respeta y defiende la libertad de información y la libertad de expresión, valores inherentes a todo sistema democrático y que enriquecen la convivencia pacífica en nuestra cultura. Pero este no es el caso de Xavier Rius Sant quien según Anglada: “al momento de redactar fue claramente negligente e irresponsable dando como cierta mera rumorología mancillando a copia de injurias e imputaciones de hechos falsos el honor de Plataforma per Catalunya  y el mío” lo que según el líder identitario confirma “su amarga campaña de acoso y derribo contra el partido que represento y contra mí mismo

Según Anglada queda clara “su falta de ética y su carencia como profesional de la comunicación reconociendo que no es imparcial en su propio libro omitiendo las exigencias deontológicas periodísticas haciendo distorsiones deliberadas y amañadas a sus intereses para generar descrédito hacia todo lo relacionado con Plataforma per Catalunya” y a sabiendas de ello, continua afirmando Anglada que “es mi decisión continuar adelante, por ello decide publicarlo en un medio masivo para que tenga el alcance que desea: provocar la degradación de la imagen de Anglada y de Plataforma per Catalunya ante el electorado” a copia de “imputaciones de hechos falsos como por ejemplo afirmar que militantes de Plataforma per Catalunya perpetran delitos de profanación religiosa” dotándolos así de la gravedad que se exige para los delitos de injurias y calumnias.

Asimismo, Anglada ha manifestado su malestar al entender que informaciones como las que  Rius incluye en su libro, entre otras,  “han podido contribuir a crear un clima de hostilidad hacia miembros de Plataforma per Catalunya” como, por ejemplo, la brutal agresión de Alberto Sánchez, regidor del Hospitalet de Llobregat a manos izquierdistas y “el intento de agresión que yo mismo sufrí el día de la diada del partido” así como la posterior “persecución que sufrimos Marta Riera y yo mismo en las calles de Vic horas posteriores a los incidentes de aquel día”.

El líder identitario, pide 100.000 mil euros de indemnización por los fragmentos que aparecen en el libro “Xenofobia en Cataluña” los cuales atentan la imagen y el honor del presidente de Plataforma per Catalunya.

Anglada, ha asegurado que “si durante el acto de conciliación no llegamos a un acuerdo, entonces interpondré la querella criminal a Rius por las graves injurias y calumnias publicadas en su libro”.

En este sentido, el líder identitario ha señalado que “no puedo permitir que semejante personaje actúe impunemente contra mí o contra Plataforma per Catalunya con la única intención de deteriorar nuestra imagen”, añadiendo que “todos los descréditos falsos, gratuitos e innecesarios que aparecen en el citado libro los tendrá que demostrar ante el juez”.

Por todo lo anterior, Anglada ha recordado que van a interponer otra querella contra Rius por el artículo 510.1.2 del Código Penal al entender que “del mismo libro se extrae fácilmente la finalidad del autor: provocar la discriminación y el odio por motivos ideológicos contra Plataforma per Catalunya” en donde el modus operandi de Rius serían “las injurias colectivas provocadoras”.

Es por ello que Plataforma per Catalunya va a denunciar todas aquellas acciones que consideren lesivas para la integridad moral y física de sus miembros, para continuar afirmando Anglada que “recientemente David Parada, secretario de organización del partido, le ha puesto otra denuncia por supuestas amenazas y coacciones para que no se le interpusiera la querella”.

Para terminar, el líder de PxC también ha manifestado que "hay otras irregularidades que daremos a conocer en breve y que demostrarán lo falso y mentiroso que es este personaje".

PxC

Vic, 5 de septiembre 2012

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

WWW.3/24.CAT, 30/08/2012; Anglada demana 100.000 euros d'indemnització a l'autor del llibre 'Xenofòbia a Catalunya' per injúries i calúmnies

Vic.- ACN.- El líder de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, demana a l'autor del llibre 'Xenofòbia a Catalunya', Xavier Rius, 100.000 euros d'indemnització per un presumpte delicte d'injúries i calúmnies. El Jutjat de Pau de Moià (Bages) ha citat a declarar Anglada i Rius el proper dia 7 de setembre després que el líder de PxC fes la sol·licitud per un acte de conciliació previ a la interposició d'una querella criminal contra el periodista. El motiu que ha portat Anglada a sol·licitar la conciliació són alguns fragments del llibre publicat per Rius fa gairebé un any i que, pel líder de PxC, podrien contenir "informació calumniosa o injuriosa".

WWW.ACN.CAT, 30/08/2012; Anglada demana 100.000 euros d'indemnització a l'autor del llibre 'Xenofòbia a Catalunya' per injúries i calúmnies

ACN.- Redacció.-  El líder de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, demana a l'autor del llibre 'Xenofòbia a Catalunya', Xavier Rius, 100.000 euros d'indemnització per un presumpte delicte d'injúries i calúmnies. El Jutjat de Pau de Moià (Bages) ha citat a declarar Anglada i Rius el proper dia 7 de setembre després que el líder de PxC fes la sol·licitud per un acte de conciliació previ a la interposició d'una querella criminal contra el periodista. El motiu que ha portat Anglada a sol·licitar la conciliació són alguns fragments del llibre publicat per Rius fa gairebé un any i que, pel líder de PxC, podrien contenir "informació calumniosa o injuriosa".

Segons ha explicat el mateix Anglada, si durant l'acte de conciliació no arriben a un acord, el líder de PxC interposarà la querella criminal a Rius per injúries i calúmnies. A banda de la informació que apareix al llibre 'Xenofòbia a Catalunya' i que, segons Anglada, podria ser "calumniosa o injuriosa", el líder de PxC ha explicat que "hi ha altres irregularitats que donarem a conèixer el dia de la conciliació".

De la seva banda, el periodista Xavier Rius denuncia que des que va anar a l'acte de Plataforma por la Libertad contra una mesquita a Torrejón de Ardoz "he rebut tota mena de pressions de PxC". El Sindicat de Periodistes de Catalunya va emetre un comunicat a finals del mes de juliol denunciant "les piulades despectives" de Josep Anglada i membres de PxC contra Xavier Rius. El sindicat explicava que "les piulades podien ser interpretades com amenaces a la integritat física del company i d'altres i per això les condemnem enèrgicament"

Algunes de les piulades emeses per Josep Anglada a les quals es referia el sindicat de periodistes en el seu comunicat són "Tinc ganes de divertir-me. El primer que em carregaré serà al blocaire d'en X.Rius Sant, altres seguiran el seu camí" o "El blocaire d'en X. Rius Sant tant sols rep el suport d'un perroflauta i de cap periodista professional. La broma li sortirà cara".

WWW.REGIO7.CAT, 30/07/2012; Anglada demana 100.000 euros a l´autor d´un llibre sobre xenofòbia

ACN.- VIC.-  El líder de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, demana a l'autor del llibre Xenofòbia a Catalunya, Xavier Rius, 100.000 euros d'indemnització per un presumpte delicte d'injúries i calúmnies. El Jutjat de Pau de Moià ha citat a declarar Anglada i Rius, que resideix al Moianès, el proper 7 de setembre després que el líder de PxC fes la sol·licitud per un acte de conciliació previ a la interposició d'una querella criminal contra el periodista. El motiu que ha portat Anglada a sol·licitar la conciliació són alguns fragments del llibre publicat per Rius fa gairebé un any.

WWW.CANALTARONJADIGITAL, 30/08/2021; Anglada demana 100.000 euros d'indemnització a l'autor del llibre 'Xenofòbia a Catalunya' per injúries i calúmnies

Vic (ACN).- El líder de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, demana a l'autor del llibre 'Xenofòbia a Catalunya', Xavier Rius, 100.000 euros d'indemnització per un presumpte delicte d'injúries i calúmnies. El Jutjat de Pau de Moià (Bages) ha citat a declarar Anglada i Rius el proper dia 7 de setembre després que el líder de PxC fes la sol·licitud per un acte de conciliació previ a la interposició d'una querella criminal contra el periodista. El motiu que ha portat Anglada a sol·licitar la conciliació són alguns fragments del llibre publicat per Rius fa gairebé un any i que, pel líder de PxC, podrien contenir "informació calumniosa o injuriosa".

WWW.ELTER.NET, 31/08/2012; Anglada demana 100.000 euros d'indemnització a l'autor del llibre 'Xenofòbia a Catalunya'

Vic, | ACN – El líder de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, demana a l’autor del llibre ‘Xenofòbia a Catalunya’, Xavier Rius, 100.000 euros d’indemnització per un presumpte delicte d’injúries i calúmnies. El Jutjat de Pau de Moià (Bages) ha citat a declarar Anglada i Rius el proper dia 7 de setembre després que el líder de PxC fes la sol.licitud per un acte de conciliació previ a la interposició d’una querella criminal contra el periodista.

El motiu que ha portat Anglada a sol·licitar la conciliació són alguns fragments del llibre publicat per Rius fa gairebé un any i que, pel líder de PxC, podrien contenir “informació calumniosa o injuriosa”.

Segons ha explicat el mateix Anglada, si durant l’acte de conciliació no arriben a un acord, el líder de PxC interposarà la querella criminal a Rius per injúries i calúmnies. A banda de la informació que apareix al llibre ‘Xenofòbia a Catalunya’ i que, segons Anglada, podria ser “calumniosa o injuriosa”, el líder de PxC ha explicat que “hi ha altres irregularitats que donarem a conèixer el dia de la conciliació”.

De la seva banda, el periodista Xavier Rius denuncia que des que va anar a l’acte de Plataforma por la Libertad contra una mesquita a Torrejón de Ardoz “he rebut tota mena de pressions de PxC”. El Sindicat de Periodistes de Catalunya va emetre un comunicat a finals del mes de juliol denunciant “les piulades despectives” de Josep Anglada i membres de PxC contra Xavier Rius. El sindicat explicava que “les piulades podien ser interpretades com amenaces a la integritat física del company i d’altres i per això les condemnem enèrgicament”

Algunes de les piulades emeses per Josep Anglada a les quals es referia el sindicat de periodistes en el seu comunicat són “Tinc ganes de divertir-me. El primer que em carregaré serà al blocaire d’en X. Rius Sant, altres seguiran el seu camí” o “El blocaire d’en X. Rius Sant tant sols rep el suport d’un perroflauta i de cap periodista professional. La broma li sortirà cara”.

WWW.EL9NOU.CAT, 30/08/2012; Anglada demana 100.000 euros d'indemnització a l'autor del llibre 'Xenofòbia a Catalunya' per injúries i calúmnies

El Jutjat de Pau de Moià ha citat el líder de PxC i Xavier Rius el proper 7 de setembre a un acte de conciliació.

Vic.-  ACN.-  El líder de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, demana a l'autor del llibre 'Xenofòbia a Catalunya', Xavier Rius, 100.000 euros d'indemnització per un presumpte delicte d'injúries i calúmnies. El Jutjat de Pau de Moià, viu Rius, ha citat a declarar Anglada i Rius el proper dia 7 de setembre després que el líder de PxC fes la sol·licitud per un acte de conciliació previ a la interposició d'una querella criminal contra el periodista. El motiu que ha portat Anglada a sol·licitar la conciliació són alguns fragments del llibre publicat per Rius fa gairebé un any i que, pel líder de PxC, podrien contenir "informació calumniosa o injuriosa".

Algunes de les piulades emeses per Josep Anglada a les quals es referia el sindicat de periodistes en el seu comunicat són "Tinc ganes de divertir-me. El primer que em carregaré serà al blocaire d'en X. Rius Sant, altres seguiran el seu camí" o "El blocaire d'en X. Rius Sant tant sols rep el suport d'un perroflauta i de cap periodista professional. La broma li sortirà cara".