García: “és inadmissible aquesta pujada d’impostos davant la greu situació dels calafins i calafines”

11/11/2013 - Calaf

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya vota en contra les ordenances reguladores d’impostos i taxes de cara a l’any vinent

Calaf | Redacció.- El passat dimarts 5 de novembre, en la sessió plenària extraordinària celebrada al municipi de l’Alta Anoia es van aprovar les ordenances fiscals per al 2014 amb els vots favorables de CIU, els vots contraris de PxC  i la no compareixença de la regidora d’Units per Calaf, sense previ avís en un ple d’aquesta índole.

Gairebé la meitat de les ordenances fiscals vigents al municipi, entre elles les més importants, han sofert una pujada, entre les quals destaquen l’Impost sobre els Béns Immobles (IBI), apujant-se un 11%; l’Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica amb un increment del 2%; la taxa pel subministrament d’aigua amb una pujada del 4% i la taxa d’escombraries que es veu incrementada en un 4,9%.

Davant d’aquestes modificacions, el portaveu de la formació identitària Javier García ha manifestat que “és del tot inadmissible l’increment d’impostos i taxes en què els calafins i calafines es veuran immersos de cara a l’any vinent, i més visquent la situació econòmica existent gràcies a la incompetència d’aquesta casta política”.

Cal recordar, també, que “Maria Antònia Trullàs, alcaldessa del municipi, imputada en el cas de Caixa Catalunya, el primer que va fer en arribar va ser apujar-se el sou un 30%, fet del tot intolerable vists els “necessaris i prudents” increments d’impostos declarats pel govern municipal”.