Buñuel:

Buñuel: "amb el romanent de tresoreria eixugarem el deute municipal i els interessos"

07/10/2012 - Canovelles

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya aporta la fórmula per reduir el deute municipal

Canovelles | Redacció.-
El grup municipal de Plataforma per Catalunya al consistori de Canovelles ha extret el compromís de l’equip de govern de congelar el deute fins a final de legislatura i reduir-lo a partir de 2013.

El regidor i portaveu identitari, Ricard Buñuel, va recordar que el deute municipal acumulat en els últims vuit anys ascendia a 11.677.503,12 € i que al llarg de l´exercici 2011 ja s´havia acumulat un deute de 500.000 €.

D’altra banda va assegurar que el govern municipal "no només està endeutant l´Ajuntament, sinó que està endeutant el poble, que és qui l’ha fet confiança per governar”.

Buñuel va advertir que “el govern municipal està hipotecant el futur del poble i el de la governabilitat del mateix Ajuntament”. El regidor de Plataforma per Catalunya va estimar que amb l’actual deute cada canovellí deu 800 €.

El portaveu de PxC va aportar la fórmula per eixugar el deute de la corporació local en un termini de 15 anys: destinar el Romanent de Tresoreria a pagar la quantitat deguda i els interessos generats per la usura. La proposta va ser aprovada amb els vots a favor de PxC i PSC,  els vots en contra de PP i ICV-EuA, i l´abstenció de CiU.

En clau local Buñuel va presentar una moció per tal que els veïns puguin utilitzar banys públics el dia de mercat municipal. Incomprensiblement la proposta no va rebre el suport de cap dels altres grups representats.

El portaveu identitari va defensar l´eliminació de les ajudes als immigrants apel·lant a l’àmplia jurisprudència emparada en el dret nacional i europeu.

La proposta presentada perseguia evitar repetir la despesa en futurs exercicis fiscals “per deixar de regalar diners, no ja als immigrants, sinó als ciutadans no europeus”.

Buñuel va assenyalar la injustícia que suposa premiar igualment els veïns de Canovelles que paguen impostos i els il·legals sense permís de residència que ni tan sols haurien d’estar aquí.