PxC proposa que no es pengin llaços ni propaganda de plàstic a les platges del Vendrell

15/05/2018 - El Vendrell

Els elements d'aquest material de plàstic groc són altament contaminants i no s'està tenint en compte el perill per al medi ambient de la franja marítimo-terrestre

El Vendrell | Redacció.- Plataforma per Catalunya (PxC) planteja per al proper ple del Vendrell (Baix Penedès) una proposta per a tenir cura del medi ambient limitant la col·locació indiscriminada de material de propaganda de plàstic a la costa (l'exemple més clar, els famosos llaços grocs).

Jordi de la Fuente, coordinador de PxC al Vendrell, ha declarat a la premsa que “no es poden envair d'aquesta forma els espais de la Natura sense risc de contaminar-la”. Afegeix: “els llaços grocs, les pancartes de plàstic... independentment de la ideologia de qui els col·loqui, són elements contaminants que poden trigar entre 100 i 1000 anys en descomposar-se, el que pot suposar un desastre per al medi ambient a les platges del Vendrell”.

“No podem estar protegint l'au corriol camanegre a la platja, amb la despesa que suposa, i alhora permetre la contaminació del seu medi natural, per a què al final no pugui reproduir-se i marxi”, en referència al característic ocell que habita les platges de Coma-ruga. “La fauna de la reserva marina de la Masia Blanca pot ingerir aquests plàstics i en conseqüència morir i desparèixer”.

“Tenim la ‘bandera blava’ a la platja, i ara que podrem gaudir d'un espai per a gossos i mascotes a la costa, la perdrem per culpa de la contaminació dels plàstics”, sentencia de la Fuente. “Estem proposant que a menys de 200 metres no es puguin penjar materials de plàstic destinats a la propaganda, de la ideologia que siguin, inclòs en campanya electoral. És responsabilitat de tots la cura i protecció del medi ambient”.