PxC alerta del perill per a la integritat física dels vilatans al parc Magí Inglada

07/06/2018 - El Vendrell

PxC demana que es posi fi de forma immediata a la deixadesa al parc arqueològic Magí Inglada i les parets de contenció o bé que es precinti per tal d’impedir l’accés pel perill que representa

El Vendrell | Redacció.- El regidor del grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC)Joan Carrasco, en roda de premsa aquest migdia al parc Arqueològic Magí Inglada, entre el carrer Puigmal i l’avinguda d’Andorra a la urbanització Bonavista Mar del Vendrell, que presenta un estat de manteniment deficitari, segons ha alertat el grup municipal. PxC recorda que va ser en el seu dia un parc temàtic original, que pretenia mostrar als més petits d’una manera senzilla, lúdica i didàctica com vivien els avantpassats. Amb tot, PxC acusa el govern actual de deixar arribar la instal·lació a “tal punt de deixadesa que s’ha convertit en un altre abocador descontrolat com tants altres dels que ara 'gaudim' al municipi”.

El mateix Carrasco afirma haver rebut queixes de veïns de Bonavista Mar, i dels carrers adjacents al parc “si no fos per dos bancs que hi ha, ningú diria que és un parc” i afegeix que "hi ha una caseta construïda artesanalment com una mena de dolmen que va ser en el seu dia un lloc ideal per poder explicar als infants a què es dedicaven el avantpassats, però que actualment està en ruïnes" però sobretot alerta que “posa en perill als infants pel seu deplorable estat de conservació amb una estructura malmesa i inestable, quan hauria de ser un espai d’esbarjo infantil excepcional i esplèndid pel seu inigualable entorn”.

I a més a més, expliquen des de PxC que "la deixadesa i falta de manteniment han convertit les parets de pedra seca del carrer Puigmal en un parany que posa en perill la integritat física de les persones i fins i tot la vida dels infants que van allí a jugar o d'aquells que passen per la vorera ja que és una de les principals vies d'entrada a la urbanització".

Joan Carrasco, ha exigit “que es posi remei de forma immediata i urgent a la deixadesa de las parets de pedra o bé que sigui precintat mitjançant tanques per tal d’impedir l’accés pel perill que representa”. I per acabar ha reblat "quina autoritat moral té l'Ajuntament per exigir el compliment de les ordenances municipals als ciutadans quan són ells els que no compleixen amb la seva obligació de mantenir en perfecte estat el patrimoni municipal que és de tots com són parcs, jardins i via pública i la manca de manteniment que a més amenaça la integritat física o fins i tot a la vida de les persones".