PxC alerta de perill d'incendi en diversos solars

13/06/2018 - El Vendrell

PxC demana que es netegin, podin i desbrossin diversos solars alguns a tocar dels habitatges i d’altres al costat d’aparcaments amb alt risc d'incendi per evitar els incendis de l’any passat

El Vendrell | Redacció.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) ha detectat de nou aquest any diversos solars al municipi tant als barris marítims, com a les urbanitzacions i fins i tot al nucli del Vendrell amb alt risc d’incendi. Especialment davant la revetlla de San Joan i donat els incendis que hi van haver l’any passat a començament d’estiu i en aquestes dates el perill d’incendi afegit que representa una nit tan assenyalada pels petards i focs.

Volem ressaltar els casos concrets del descampat que hi ha al darrera dels habitatges dels carrers Cant dels Ocells, de Gràcia i av. Parlament de Catalunya del barri marítim de Sant Salvador, on en les imatges que adjuntem s’aprecia que fa molt de temps que no es tallen les herbes les quals a tocar de les cases tenen ja una alçada considerable i ningú les poda. En aquesta zona la nit de Sant Joan s'hi fan fogueres i tiren petards i amb les condicions en què es troba aquest solar hi ha un alt risc d'incendi.

PxC també vol destacar al nucli, el barri del Puig amb el cas de l’aparcament municipal del carrer Tarradellas a l’alçada de l’escola Àngel Guimerà, fa molt de temps que no es tallen les herbes a tocar del torrent del Lluc que tenen ja una alçada considerable i tampoc ningú les poda. En aquesta zona també hi ha un alt risc d'incendi que podria cremar molts cotxes a més a més en una zona escolar com aquesta.

Però n’hi d’altres i l’Ajuntament ja ho sap pels problemes que hi ha haver l’any passat però sembla que des del govern municipal aquest any “no mouen fitxa”.

Per això des del grup municipal de PxC, el regidor August Armengol demana que “es netegin i es desbrossin de manera urgent per evitar el risc d'incendi tots els solars i descampats del municipi que per les característiques de l’estat de les herbes i els matolls i les altes temperatures siguin d’alt risc i que en tot cas es faci abans de la revetlla de Sant Joan, doncs encara hi som a temps”.