PxC exigeix a l'Ajuntament del Vendrell que no aculli la immigració il·legal sense control de l'Aquarius i d'altres vaixells

14/06/2018 - El Vendrell

Els identitaris s'oposen a la política errant i mediàtica d'acollida de centenars de “refugiats” del vaixell Aquarius, que en realitat no compleixen aquest estatus, i demanen ordre i seguretat.

El Vendrell | Redacció.- Plataforma per Catalunya (PxC) observa amb sorpresa, indignació i profunda preocupació la notícia que ha donat l'Ajuntament del Vendrell del senyor Carnicer (PSC) i Serramià (Convergència): el nostre ajuntament ha comunicat a la Federació de Municipis de Catalunya (FMC) la seva disposició a acollir “refugiats” provinents del vaixell Aquarius, tan famós els darrers dies per la seva situació mediàtica per tot el Mediterrani.

Se'ns assegura que des de Serveis Socials “s'està redactant una proposta de recursos i nombre de persones que es poden acollir” al nostre municipi.

Des del Grup Municipal de PxC ens trobem: sorpresos, per la ràpida capacitat de resposta d'un Ajuntament que sembla buscar “la foto” i el titular front un suposat drama humanitari; indignats, perquè tenint els nostres Serveis Socials a punt del col·lapse i sense atendre a moltes famílies autòctones del Vendrell, sí que sembla que tindrem recursos per centenars d'immigrants sense documentar; i preocupats, perquè l'arribada d'immigració massiva i diària sense control a tota Europa només provoca un augment de la precarietat, dels negocis de les màfies des de la seva sortida als països d'origen fins a les seves activitats econòmiques il·legals als nostres carrers (com el “top-manta”) i de la manca de convivència al no garantitzar una integració real i ordenada de les persones en la nostra societat.

En paraules del coordinador de PxC a El Vendrell, Jordi de la Fuente: “És tragi-còmic com el mateix Ajuntament que a través de l'assistència social nega moltes vegades l'ajuda a famílies vendrellenques sense recursos a l'hora d'accedir a un habitatge digne i a llocs de treball, en espera des de fa molts mesos, ens digui que ara ho pot tenir tot llest per a centenars d'immigrants. És un insult a la intel·ligència per als vendrellencs, autèntiques víctimes d'un engany”.

El regidor del consistori August Armengol, declara que “amb aquesta política de portes obertes no estan arribant refugiats, no compleixen aquest estatus: la denominació és d'immigrants, la majoria no fugen de cap guerra i els polítics i els lobbies ens estan fent empassar per drama humanitari un episodi més de les màfies que trafiquen amb persones, dels titulars victimistes. Nosaltres donem ple suport a la decisió del Vicepresident i Ministre de l'Interior d'Itàlia, Matteo Salvini, de protegir les seves fronteres i denunciar la incompetència humanitària i política de la Unió Europea”.

Des de PxC demanem que es rectifiqui l'actitud de l'Ajuntament, que no converteixin en un municipi del “tot s'hi val” al Vendrell, i que es prenguin polítiques de seguretat contundents per lluitar contra les màfies que trafiquen amb immigrants que afecten greument a l'economia, a la seguretat i a la convivència del Vendrell.