Detenen una jove de 19 anys a Mataró en una operació contra el gihadisme

07/02/2018 - Mataró

Redacció | Mataró.- Avui la Guàrdia Civil ha detingut a Mataró al barri de Cerdanyola, una jove de 19 anys d'origen marroquí en una operació contra el terrorisme gihadista per difondre material radical a internet.

La portaveu del Grup Municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) a Mataró,Mónica Lora, sobre aquesta detenció ha manifestat que "ens sap greu haver de confirmar el que fa temps que ja denunciem, que existeixen xarxes de captació gihadista a la ciutat" i en aquest sentit Lora denuncia que "a sobre l'Ajuntament com a resposta no fa més que posar facilitats, com per exemple, regalant pràcticament locals públics per mantenir mesquites a la ciutat".

Des del Grup Municipal dePxC consideren que és trist que Mataró torni a ser protagonista de terrorisme islamita. I lamenten que des dels diferents governs de torn que hi han hagut a la ciutat i l'actual, facin cas omís el que des dePxC porten temps dient i proposant fa anys: mesures de control, seguretat i per evitar la radicalització d'aquesta xacra. És per això que instem a l'actual govern de la ciutat que actuï d'una vegada.

En aquest sentit Lora denuncia que "els dirigents polítics i la resta de grups de l'oposició prefereixen mirar cap a un altre lloc per por a ser atacats i altres també per no veure's afectats electoralment" afegint que "nosaltres no ens venem, no ens callaran i seguirem dient les veritats sense por a ser criticats per parlar d'una realitat existent i li demanem al Senyor Alcalde David Bote que no s'atreveixi altre cop a titlla aquesta detenció d'un cas aïllat quan ja portem arrossegant unes quantes d'aquest estil a la ciutat".

Des de PxC volen deixar constància que "el problema és que sempre acabant detenint els de més abaix, com la jove d'avui per pujar contingut radical a internet, però que els caps d'aquestes organitzacions de captació de terroristes gihadistes segueixen sueltos i realment tots són perillosos, però aquests els que més".