PxC aposta per la neutralitat dels actes organizats per l'Ajuntament

01/05/2018 - Mataró

Mataró| Redacció.- El Grup Municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) a l'Ajuntament de Mataró presenta una proposta per garantir la neutralitat dels actes organitzats per el consistori.

El passat 19 d'abril de 2018 es va celebrar a la sala de plens de l'Ajuntament de Mataró l'acte institucional de la Diada de Sant Jordi. Aquest acte estava organitzat des de l'Ajuntament amb la col·laboració de l'entitat Òmnium Cultural.

"L'acte institucional de Sant Jordi a Mataró, organitzat per l'Ajuntament i Òmnium Cultural, es va convertir en una crida a la independència de Catalunya" així comença una de les notícies d'un mitjà de comunicació local sobre l'acte. Alguns mitjans de comunicació es van fer ressò d'algunes de les declaracions més polèmiques que va fer el conferenciant Joan-Lluís Lluís convidat per aquell dia. Declaracions com: "l'única manera que la gent que parla català ho segueixi fent és tenir un estat propi" i també ho recull la nota de premsa que va fer el mateix Ajuntament de Mataró i que està pujada a la web d'aquest.

És per això que des del Grup Municipal de PxC en nom d'una gran part de mataronins, per no dir la gran majoria, volem traslladar el malestar que festivitat rere festivitat sofreixen molts ciutadans en veure com l'Ajuntament de Mataró celebra actes que han de representar i respectar les diferents sensibilitats dels mataronins, però no ho fan. Com també succeïx amb l'acte institucional de la Diada de Catalunya.

En aquest sentit la portaveu de PxC a la ciutat, Mónica Lora creu que “els actes promoguts per l'Ajuntament sobretot els institucionals, haurien de ser actes neutrals i apolítics, i no seguir amb aquesta perversió de la nostra institució que s'ha fet d'alguns actes amb greus connotacions independentistes”. Afegint que “és per això que demanem que l’Ajuntament no celebri més actes conjuntament amb Òmnium Cultural, així com que reprovi les declaracions a favor de la independència de Catalunya fetes per el conferenciant convidat a l’acte institucional de la Diada de Sant Jordi, i que l’Ajuntament de Mataró garanteixi la neutralitat política en els diferents actes que el consistori organitzi".