Entitats civils i una representació de PxC van ser-hi presents

03/06/2018 - Mataró

Mataró | Redacció.- Prop de 3000 persones van tornar als carrers de la capital del Maresme per a expressar el seu sentiment català i espanyol dins el respecte i la llibertat d'expressió.

Aquest cop, Mataró es queda a Espanya – Resistència Mataró i Plataforma por Tabarnia van ser els convocants d'una marxa festiva i alegre que va emocionar a tots els assistents.

L'ofrena floral a Miquel Biada davant l'Estació de Mataró va aglutinar ja a molta gent amb senyeres, banderes espanyoles i la novetat: banderes de Tabàrnia. Les associacions presents, des de Víctimas del Terrorismo fins Caminem Junts, Terrassa per la Unitat, Resistència de Reus... van protagonitzar l'ofrena amb total respecte pels símbols mataronins que a la matinada s'havien despertat atacats amb pintura per part de grups locals d'extrema esquerra independentista.

La manifestació va caminar pels carrers de Mataró amb cançons, proclames alegres i moltes banderes enlairades. La regidora de la ciutat i secretària general de Plataforma per Catalunya (PxC), Mònica Lora, junt amb el president del partit i regidor a El Vendrell, August Armengol, van ser a primera fila participant amb la resta de manifestants.

Tret de la nefasta protesta antidemocràtica dels anomenats “CDR” de la comarca contra la manifestació, va ser un gran dia per a tots aquells catalans que estimen la seva hispanitat i desitgen una societat en convivència. José Casado, portaveu de Mataró es queda a Espanya – Resistència Mataró, va agraïr la participació dels presents i va recalcar que “els polítics ens han abandonat” i que “serem nosaltres, els que estem als carrers, els que refarem la societat i les famílies catalanes”.