PxC aposta clarament per tal que les institucions públiques siguin les que prenguin partit en el mercat de l'habitatge públic

05/10/2018 - Mataró

Mataró | Redacció.- Ahir en el ple municipal d'octubre es va aprovar una proposta per obligar a promotors i constructors d'obra nova i rehabilitacions perquè destinin un 30% dels habitatges de venda o lloguer a habitatge de protecció oficial al mateix edifici.

La portaveu del grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) a l'Ajuntament de Mataró, Mónica Lora, ho té clar: "amb aquesta proposta de resolució titulada - per facilitar l'ampliació del parc públic d'habitatge- el que es pretén amb ella és responsabilitzar aquells operadors privats per tal que facin la feina que tant l'Ajuntament de Mataró com la Generalitat de Catalunya no han fet en anys anteriors, deixant patent una deixadesa de funcions de les institucions públiques a la ciutat en matèria d'habitatge públic" en aquest sentit recalca que “és important que siguin les institucions públiques les que prenguin partit en el mercat de l'habitatge públic”.

Des de PxC aposten per la construcció d'habitatge públic, principalment en règim de lloguer, que compleixi la funció social i de compensació amb el règim lliure. En aquest sentit Lora va dir referent a la proposta que "el que avui ens presenten no té res a veure amb solucionar els problemes habitacionals de la ciutat" afegint que "el primer que sobta i entristeix, és que després de que el senyor Teixidó (ERC-Moviment d'esquerres) hagi estat regidor d'habitatge en aquest Ajuntament i el senyor Esteve Martinez (ICV-EUiA) també participes del Consell d'administració de PUMSA (empresa municipal d'urbanisme), és trist que precisament vostès no puguin distingir el que és un habitatge públic, del de règim de protecció oficial. I dic això perquè el titular de la proposta ho diuen ben clar quan parlen d'ampliació del parc públic d'habitatge, i en cap cas la proposta té res a veure amb habitatge públic".

En aquesta línia Lora va aprofitar la intervenció del ple per fer una exposició de les possibles conseqüències de portar a terme aquesta proposta, primer que es pateixi una menys oferta a la ciutat, que els barris que més necessiten construcció d'habitatge no la tinguin i a sobre que l'Ajuntament deixi d'ingressar diners en llicències i qüestions subrogades per les desgravacions que tenen les VPO, o inclús aconseguir un "efecto rebote" i que el tant per cert que des de l'Ajuntament s'obligui a promotors i constructors a destinar a pisos socials, ho guanyin aquests per altra banda apujant els preus del demés pisos.

De fet Lora ho va dir clar en el ple "és una proposta que ni han analitzat, ni pensat en les conseqüències per la ciutat, i molt menys per zones, però és que ni tan sols s'han llegit, només la presenten perquè sona bé, per fer-se notícia i fer-se la corresponent foto i nosaltres som molt més responsables que tot això i pensem que no es pot al·ludir a les responsabilitats públiques".

És per això i més qüestions que es van exposar que des del grup municipal de PxC van fer un vot contrari "per tal de trobar solucions efectives a un problema que el que no es pot fer és jugar a donar falses esperances i expectatives a la gent i tampoc jugar amb el futur i viabilitat d'aquest Ajuntament" afegint que “el que hauria de fer l’Ajuntament i la Generalitat és construir habitatge públic i en aquesta línia sempre ens trobaran” ha dit.

La proposta la van impulsar els grups municipals d'ERC-Moviment d'esquerres, ICV-EUiA i amb el suport de les dues regidores no adscrites. I va rebre el vot favorable del PSC, CiU, VoleMataró, la CUP, l'abstenció de C's, i el vot en contra del PP i PxC.

Molt recomenable l'article que ha escrit la regidora Mónica Lora sobre aquesta qüestió en el següent enllaç: http://monicaloracisquer.blogspot.com/2018/10/apostamos-por-aumentar-el-parque.html