15/11/2018 - Mataró

Mataró.- En el ple municipal de setembre els grups municipals de CiU, ERC-MES, VoleMataró, CUP, ICV-EUiA van presentar una proposta sobre el dret a l’empadronament sense domicili fix.

Durant el debat en el ple la portaveu i regidora de Plataforma per Catalunya (PxC) a l’Ajuntament de Mataró, Mónica Lora va posar en dubte diversos acords que s’estaven elevant en el ple per aprovar en la proposta. En el mateix ple i a posterior la regidora de PxC va sol·licitar al Govern Municipal un informe jurídic per comprovar efectivament que el havíem argumentat i denunciat era cert.

Enllaç noticia: https://www.plataforma.cat/noticies-municipals/mataro/4139/s-aprova-una-proposta-per-empadronar-a-qualsevol-persona.html

Efectivament, en el informe dels serveis jurídics i la carta que el propi govern ens ha fet arribar consta que “la proposta de resolució aprovada per els grups municipals de CiU, ERC-MES, VoleMataró, CUP, ICV-EUiA. No s’ajusta a la normativa vigent almenys en 2 dels apartats planetejats”.

Per tant, amb aquest informe s’està donant la raó a PxC, ja que en el sí del Ple ja ho vam avançar que aquesta proposta estava plena de dubtes, irregularitats que feien inviable la seva aprovació i posada en marxa.

La regidora de PxC a Mataró creu a més que “el que es volia pretendre amb aquesta proposta era posar facilitats i passar-se per alt lleis superiors per fer cas omís a les certes restriccions que hi ha en l’actualitat en aquesta matèria i que no són competència municipal” ha dit Lora. Afegint que “el que es pretenia era donar una sèrie de beneficis a persones estrangeres i regularitzar a una persona que estigués en situació irregular”.

Per altra banda, la regidora de PxC, Mónica Lora ha entrat avui una instància a l’Ajuntament de Mataró per sol·licitar informació i els expedients corresponents sobre les persones que han estat donades d’alta en el padró municipal sense domicili fix des del Gener de 2015. En aquest sentit Lora argumenta que “volem saber quina és la informació que s’ha aportat i quines són exactament les comprovacions que s’han fet en cada cas, des dels serveis municipals i si hi ha hagut o no cap tipus d’irregularitat”. Des de PxC volem saber la informació que han aportat i quines gestions s’han fet i en aquest sentit Lora recalca que “esperem no trobar-nos amb cap sorpresa sinó tindrem que prendre les mesures corresponents".