Catalunya lliure de mesquites

29/05/2014 - Polinyà

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya mobilitza els veïns i atura la construcció d’una mesquita

Polinyà | Redacció.- La pressió de Plataforma per Catalunya, que ha comptat amb el suport dels veïns del municipi, ha frenat la construcció d'una mesquita amb les obres ja iniciades.

El grup municipal de Plataforma per Catalunya va ser alertat per un grup de veïns que s'estaven escometent obres per implantar un centre de culte de confessió musulmana sense la corresponent llicència en el local d'un cèntric carrer.

Davant l'avís, el regidor i portaveu Siquem Cobacho va presentar una moció d'urgència a les 09h 00 h del passat 29 de maig perquè el ple aprovés una moratòria en la concessió de llicències per a centres de culte en la sessió celebrada la tarda del mateix dia.

Acorralat per la pressió, l'alcalde va citar el portaveu de Plataforma per Catalunya a les 13h 00 per exposar-li que, al costat de la resta de grups municipals, l'equip de govern presentaria una moció idèntica a la que Cobacho havia entrat en el registre.

El portaveu de Plataforma per Catalunya a l'Ajuntament, Siquem Cobacho, va comptar amb el suport d’un nodrit grup de veïns que es van concentrar a la porta del consistori i van abarrotar el saló de plens amb pancartes de protesta contra la mesquita.

A la sessió van acudir també membres del partit, entre ells el secretari general Robert Hernando, qui va afirmar sentir-se “satisfet després d'haver aconseguit que es paralitzi un any la construcció, però nosaltres no volem mesquites ni aquest any, ni el proper, ni en els propers segles”.

En aquesta línia va manifestar que “estarem atents a l'actuació de l'equip de govern, perquè tenim la certesa que una vegada passin les properes eleccions municipals de 2015 ja no els preocupará gens ni mica que Polinyà perdi part de la seva identitat permetent la instal·lació d'una mesquita al costat de les nostres llars”.