Plataforma exigeix combatre l'islamisme radical

13/08/2018 - Salt

Salt | Redacció.- El Grup Municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) Salt, ha demanat al govern de la vila un conjunt de mesures per tal de prevenir l'islamisme radical a la vila, segons interpreten cada vegada amb més presència.

L'obertura parcial del cas dels terroristes de la rambla de Barcelona i Cambrils ha posat de manifest que la principal font de radicalització dels joves va ser l'imam de Ripoll, el qual “Els seus sermons eren radicals. Parlava obertament per l'altaveu de la lluita armada i de la jihad, per la qual s'havien de matar els infidels” (Ara.cat, Pau Esparch/Elena Freixa/Enric Borràs, 08/08/2018).

Per això des de PxC s'ha manifestat que “amb l'obertura del cas s'està revelant la manca de control de l'islamisme radical i com l'imam va aprofitar aquest descontrol a les mesquites per radicalitzar els joves i cometre els atemptats. Des de Plataforma exigim que els discursos a les mesquites siguin gravats, que els imams acreditin la formació que tenen per a actuar com a tals, que aportin un certificat d'antecedents penals i antecedents de delictes sexuals. També exigim que s'acrediti la procedència dels fons amb els quals s'ha construït les mesquites. La manca de qualsevol d'aquestes coses ha de ser motiu pel seu tancament”

De fet, a la gran majoria de països d'Europa totes aquestes mesures són habituals i la manca del seu compliment comporta el tancament immediat de les mesquites.

Per una altra banda s'està obviant una altra dada important que ha aparegut als mitjans de comunicació, i és que “dos dels terroristes van vendre joies en una botiga de compra-venda d'or... En total 2,500€ que els terroristes van destinar a la preparació dels atemptats, segons els investigadors” (ACN 07/08/2018) i que el xalet d'Alcanar l'havien ocupat, segons relata El País “Allí llego a vivir hace unos meses un grupo de chicos. Dos de ellos murieron el pasado miércoles en una explosión que dejó en ruinas la casa que habían ocupado...” (El País, Nacho Carreter/Josep Catà, 20/08/2017).

Per aquest motiu Plataforma per Catalunya insisteix que cal investigar profundament les persones que es dediquen a fer estrebades de cadenes d'or, bosses de mà, etc. Ja que pot ser que aquests robatoris serveixin per al finançament del terrorisme, així com tenir els seus autors tancats a la presó, per petita que sigui la quantitat, fins que es pugui acreditar que no s'utilitza els diners per a aquesta finalitat. També ha remarcat que el descontrol amb les ocupacions va servir els terroristes per fer i desfer sense cap problema, motiu pel qual cal posar ordre i saber qui ocupa els habitatges, que hi ha a dins i que s'hi fa.

Per acabar el portaveu de PxC, Sergi Fabri ha relatat que “cada vegada són més els rostres tapats que veiem a la nostra vila una pràctica que a Bèlgica, França, Alemanya, Bulgària o Dinamarca està completament prohibida i és hora que aquí també es prohibeixi estar amb la cara tapada a tots aquells espais públics o privats on hi hagi publica concurrència”.