La seguretat, una prioritat

07/10/2013 - Sant Adrià de Besòs

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya aporta la fórmula legal vàlida per fer front a la insuficiència de la plantilla de la Policia Local amb noves incorporacions

Sant Adrià de Besòs | Redacció.- La portaveu de Plataforma per Catalunya a l’Ajuntament, Menchu Martí, va denunciar en l'últim ple l'escassetat d'efectius de la Policia local i va demanar ampliar en 5 el nombre de places d'agents per patrullar el carrer davant els episodis d'inseguretat als carrers, robatoris, furts, violència, atracaments i incivisme que viu la ciutat des de fa anys i que han augmentat especialment en els últims mesos a causa de la crisi.

De les 66 places actuals de Policia local no totes són de primera activitat per operar al carrer. Sis d'aquestes són de segona activitat, en oficines, i a això cal sumar les baixes laborals que, atès la duresa del treball i escassetat de plantilla, sempre hi ha rotatoriàment de forma permanent.

La regidora identitària va afirmar en el ple que "segons la Unió Europea hauríem de tenir 2 agents per cada mil habitants. Amb 35.453 adrianencs empadronats com a mínim hauríem de tenir 71 agents, tal com demanem des de PxC. I ens quedaríem curts, perquè en el seu moment Sant Adrià va comptar amb 76 agents de policia local perquè eren necessaris i avui dia encara ho són més?"

Martí va oferir fórmules i possibilitats legals i factibles per poder ampliar la plantilla fins i tot pel que resta d'any amb el pressupost aprovat: seleccionant les 5 places vacants de la funció pública d'altres àmbits municipals, amb el que no s'incrementa el capítol de despeses i el cost seria zero. O bé mitjançant concursos per intermobilitat administrativa o de comissió de serveis per cobrir les 5 places.

L'equip de govern va votar en contra fent cas omís a les queixes i peticions per reforçar la seguretat ciutadana que veïns, comerciants, associacions i entitats ciutadanes els han elevat en reiterades ocasions. La seguretat dels adrianencs i la lluita contra l'incivisme no és una prioritat seva.