PxC reclama més rebaixes impositives i més cobertura social

14/11/2013 - Sant Adrià de Besòs

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Sant Adrià de Besòs | Redacción.- Plataforma per Catalunya no ha donat suport a les Ordenances Fiscals pel 2014 al no contemplar la baixada d'impostos i taxes que permetin la reactivació de l'economia local i donar cobertura social als més castigats per la crisi.

Es congelen gairebé totes les taxes i impostos com porta demanant Plataforma per Catalunya des que va entrar a l'Ajuntament. No seria de rebut enmig d'aquesta greu crisi econòmica pujar les taxes i impostos.

La regidora de Plataforma per Catalunya va explicar la seva abstenció perquè malgrat la congelació, "nosaltres hauríem baixat també alguns impostos i taxes com a mesura de reactivació de l'economia local i per ajudar els adrianencs que pitjor ho estan passant. No ens oblidem que gairebé el 24% de la població activa de la ciutat està en l'atur; moltes famílies senceres".

En aquesta línia Martí va fer una sèrie de propostes tals com reduir en un 10% l'impost de vehicles de tracció mecànica (IVTM) i bonificar-lo un 30% a aturats de llarga durada; baixar el de construccions, instal·lacions i obres (ICIO) un altre 10%, així com baixar igualment un 10% les taxes que han de pagar els ciutadans i les famílies per utilitzar les instal·lacions i els serveis municipals, i també en un 10% la taxa de la teleassistència a la gent que es veu en la necessitat d'utilitzar-la.

La regidora va proposar canviar les bases reguladores per bonificar amb un 25% la taxa de recollida d'escombraries a petits comerços i despatxos de menys de 75 metres, així com també que s'estudiés la possibilitat de bonificar els emprenedors parats de llarga durada que volguessin muntar un negoci.