Primer els de casa

18/12/2013 - Sant Adrià de Besòs

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya activa una campanya per denunciar les ajudes desmesurades que el govern municipal destina a l’estranger

Sant Adrià de Besòs | Redacció.- Plataforma per Catalunya ha iniciat una campanya per denunciar la desproporciionalitat de les ajudes que l’Ajuntament destina a l’estranger mentre hi ha gairebé 4.000 aturats a la ciutat.

La delegación local ha repartit 15.000 fullets [veure document] informatius en els que denuncia que mentre, per exemple, l’Ajuntament només ha dedicat enguany 150.000 € a urgències socials, envia 105.290 € a projectes en d’altres països.

Alguns d’aquests projectes engloben partides tan sorprenents com 14.733 € per a educació en un districte peruà, 11.564 € per a que un sindicat afí a CCOO fomenti polítiques d’igualtat, 12.039 € per a mares solteres a Tànger (Marroc) o 19.320 € per a millores en la ciutat d’Ancón (Perú), com si a Sant Adrià, una de les ciutats amb l’índex d’absentisme i fracàs escolar més alts de Catalunya, no es necessitessin més diners per a educació, no hi haguessin mares solteres que necessiten aquestes ajudes o no s’hagin de millorar moltes infraestructures i mobiliari urbà de la ciutat.

Amb gairebé 4.000 aturats en la ciutat, l’Ajuntament no es pot permetre el luxe de destinar el 0,7% del pressupost municipal a iniciatives fora de les nostres fronteres, i més encara quan a Sant Adrià ha augmentat la inseguretat, la delinqüència i l’incivisme.

A més el govern municipal ha amortitzat 5 places de la Policia local i ha rebutjat una moció de Plataforma per Catalunya en la que demanava contractar 5 agents més per patrullar els carrers, havent-se pogut finançar aquesta ampliació de plantilla amb els 140.248€ de la partida destinada a cooperació i solidaritat internacional.