Inseguretat a Sant Adrià de Besòs

07/05/2014 - Sant Adrià de Besòs

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya va alertar de la conflictivitat del bar on es va originar la baralla que va acabar amb un assassinat la passada setmana i va demanar avançar el seu horari de tancament

Sant Adrià de Besòs | Redacció.- Plataforma per Catalunya va alertar l’equip de govern del focus continuat de conflictes, sorolls, crits i baralles que suposa el bar del carrer Onze de setembre on es va originar la batussa que va desembocar en l’apunyalament d’un immigrant centreamericà la passada setmana.

En l’últim ple anterior al succés la portaveu del grup municipal de Plataforma per Catalunya, Menchu Martí, va presentar una moció per limitar l’horari dels bars conflictius de la ciutat que va ser rebutjada per l'equip de govern.

Plataforma per Catalunya ja havia advertit sobre la necessitat d'aplicar mesures de control policial al local mitjançant inspeccions preventives d'ofici per anticipar-se als possibles problemes.

Malgrat ser cert que des de l'equip de govern s'estava treballant dins de les limitacions i restriccions que imposa la normativa vigent de la Generalitat per prendre mesures i avançar l'horari de tancament de dit local, si s'haguessin dut a terme inspeccions policials periòdiques en lloc de personar-se la Policia Local només quan la requerien els veïns, farts de suportar les molèsties durant hores, s’hauria pogut impedir aquesta tràgica mort.

Tal i com va apuntar la regidora identitària Menchu Martí en una comissió municipal, anteriorment ja havia tingut lloc un apunyalament al carrer Onze de Setembre vinculat a aquest bar.

Des de Plataforma per Catalunya veiem amb preocupació l'augment de la inseguretat ciutadana i l’incivisme a la ciutat, motivat principalment per la falta d'efectius de la Policia Local, que es veuen desbordats, malgrat la gran professionalitat dels seus agents, davant les necessitats reals de la ciutat en matèria de vigilància, prevenció i seguretat.

Per aquest motiu des de Plataforma per Catalunya vam presentar una moció en la qual demanàvem augmentar en 5 places com a mínim la plantilla d'agents locals per poder patrullar amb eficàcia els carrers de Sant Adrià. No obstant l’equip de govern va rebutjar aquesta proposta i va titllar d'alarmista la regidora Menchu Martí.